12
با حضور مدیران عامل شرکت نفت خزر و شرکت ملی حفاری ایران

قرارداد حفاری اکتشافی منطقه صوفیکم استان گلستان امضا شد

قرارداد حفاری اکتشافی منطقه صوفیکم استان گلستان امضا شد
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر قرارداد حفاری اکتشافی در منطقه صوفیکم استان گلستان بین مدیران عامل شرکت نفت خزر و شرکت ملی حفاری ایران به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر قرارداد حفاری اکتشافی در منطقه صوفیکم استان گلستان بین مدیران عامل شرکت نفت خزر و شرکت ملی حفاری ایران به امضا رسید.

علی اصولی مدیر عامل شرکت نفت خزر در مراسم امضای قرارداد با تقدیر از همکاری مردم و مسئولان استان گلستان در اجرای عملیات لرزه نگاری و احداث جاده دسترسی و محوطه چاه اکتشافی افزود:

شرکت نفت خزر بر اساس رسالت و ماموریت خود در سه استان گلستان، گیلان و مازندران طی چند سال گذشته با بازنگری و به روزرسانی مطالعات انجام شده در استان گلستان و انجام 1250 کیلومتر عملیات لرزه نگاری در این استان پس از پردازش داده ها و تعبیر و تفسیر اطلاعات لرزه نگاری،برنامه ریزی لازم به منظور انجام حفاری اکتشافی در منطقه صوفیکم را به انجام رساند. اصولی افزود:عملیات ساخت جاده دسترسی و محوطه عملیاتی چاه اکتشافی صوفیکم ظرف مدت چهار ماه طبق برنامه زمانبندی دقیق اجرا و به اتمام رسیده است و در حال حاضر منتظر انتقال و استقرار دکل در منطقه هستیم.

حیدر بهمنی مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از تعاملات و همکاری های بین دو شرکت، به بیان توانمندی های شرکت ملی حفاری ایران در عرصه حفاری خشکی و دریا پرداخت. بهمنی ساخت و بهره برداری از سکوی نیمه شناور امیرکبیر را با توجه به تکنولوژی بالای حفاری در آبهای عمیق توسط متخصصان توانمند داخلی غرور آمیز خواند و موضوع کشف نفت در دریای خزر و کسب دستاوردهای حفاری در آبهای عمیق خزر را توسط شرکت نفت خزر موفقیتی بزرگ دانست. وی با اعلام این موضوع که شرکت ملی حفاری ایران تمام تلاش خود را برای اجرای هرچه بهتر عملیات حفاری در استان گلستان به کار خواهند گرفت، افزود: برنامه ریزیهای لازم به منظور انتقال و استقرار دکل به منطقه صوفیکم در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

شایان ذکر است طی سال های 1335 تا 1343 در منطقه شمال کشور در استان های گلستان و گیلان و مازندران تعداد 16 حلقه چاه در مناطق ساحلی حفاری شده است که 11 حلقه چاه مربوط به استان گلستان می باشد. آخرین حفاری در استان گلستان بیش چهل سال پیش در منطقه قزل تپه بوده است .

 

۱۲ آبان ۱۳۹۴
کد خبر : ۱,۰۰۰

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.