12
نماینده مجلس:

صنعت نفت ایران در 4 سال گذشته جانی دوباره گرفت

صنعت نفت ایران در 4 سال گذشته جانی دوباره گرفت
نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که پس از برجام و با دیپلماسی موفق نفتی موفق شدیم به‌خوبی از حقوق ملت ایران دفاع کنیم، گفت: صنعت نفت ایران طی چهار سال گذشته جانی دوباره گرفت.

 

به گزارش شانا، مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی به افزایش تولید و صادرات نفت ایران پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره کرد و گفت: در دوره تحریم، نخستین صنعتی که مورد کینه دشمنان قرار گرفت بخش نفت و گاز بود، اما پس از لغو تحریم‌ها و با دیپلماسی موفق نفتی توانستیم به‌خوبی از حقوق ملت ایران دفاع کنیم.

وی به نقش وزیر نفت در احیای سهم ایران در بازارهای جهانی نفت خام اشاره کرد و افزود: مهندس زنگنه فردی آشنا به صنعت نفت و گاز است، در چهار سال گذشته وی این صنعت را توسعه داد و متحول کرد به گونه‌ای که صنعت نفت در این مدت جانی دوباره گرفت.

لاهوتی به توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز در دولت تدبیر و امید اشاره و تصریح کرد: فازهای مختلف میدان گازی مشترک پارس جنوبی در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیدند و سرمایه گذاری‌های خوبی در این صنعت انجام شد که امضای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی از نمونه‌های آن به شمار می‌آید.

نماینده لنگرود در مجلس به موضوع سرمایه گذاری کنسرسیوم توتال در ایران و اجرایی شدن قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی اشاره و عنوان کرد: اقدام‌های وزارت نفت طی چهار سال گذشته همسو با اهداف اقتصاد مقاومتی و جذب سرمایه خارجی بوده است.


 

۸ شهریور ۱۳۹۶
کد خبر : ۱,۱۸۹

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.