12
محمد ترابی رئیس منطقه عملیاتی خزر گفت:

تشریح اقدامات نوین منطقه عملیاتی نفت خزر در مقابله با بیماری کرونا

تشریح اقدامات نوین منطقه عملیاتی نفت خزر در مقابله با بیماری کرونا در سال 1400
محمد ترابی رئیس منطقه عملیاتی شرکت نفت خزر و عضو کمیته مدیریت شرایط اضطرار این شرکت گفت: در منطقه عملیاتی نفت خزر به دلیل شرایط بسته محیط کاری در سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر و شناورهای پشتیبان کاسپین 1، 2 و 3.
محمد ترابی اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه همچون گذشته در منطقه عملیاتی خزر و ناوگان شرکت نفت خزر در حال انجام است و پیش از آغاز سال جدید و نظر به پیش بینی وخامت شرایط موج چهارم کرونا این اقدامات با قوت بیشتر اجرایی شده است. 
وی گفت: برای اولین بار در ایام تعطیلات نوروز با مساعدت مدیران شبکه بهداشت و درمان استان مازندران و شهرستان بهشهر و با همکاری تکنیسن های خدوم این شبکه اقدام به غربالگری کارکنان سکو در هنگام تعویض شیفت های کاری سکوی ایران امیرکبیر در اسکله منطقه شمال کشور صورت پذیرفت که پس از دستیابی سریع به نتیجه منفی آزمایشات، کارکنان با اطمینان خاطر به سکو اعزام یا از سکو پیاده و دوران استراحت را آغاز نموده اند. 
رئیس منطقه عملیاتی خزر در ادامه افزود: الزام به ارائه گواهی عدم ابتلا به کرونا بر مبنای نتیجه آزمایش PCR برای کارکنان شناورهای کاسپین 1، 2 و 3 و همچنین کارکنان خارجی شاغل در سکوی امیر کبیر از چندین ماه قبل اجرا و در کنار روش های غربالگری ساده همانند تب سنجی که از ابتدای شیوع بیماری توسط واحد بهداری منطقه عملیاتی خزر انجام می گرفت در افزایش احتمال جداسازی افراد مبتلا همچنان ادامه دارد. 
ترابی اظهار داشت: منطقه عملیاتی نفت خزر در زمینه اقدامات پیشگیرانه در مقابله با بیماری کووید-19 در ناوگان دریایی، پا را فراتر نهاده و عوامل فنی تأثیرگذار در گسترش هوابرد عفونت از جمله تهویه را مورد بررسی قرار داده و اقدامات اصلاحی مربوطه در سکوی امیرکبیر و شناورهای کاسپین را اجرایی نموده است.  
محمد ترابی رئیس منطقه عملیاتی نفت خزر در بهشهر استان مازندران در پایان به کنترل های مدیریتی از جمله رعایت اعزام های پیشگیرانه برای همه کارکنان ناوگان و پرهیز از تردد افراد در میانه شیفت، تعامل با مرکز جستجو و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، برنامه ریزی برای افزایش طول مدت شیف های کاری از 14 به 30 روز، تأمین اتاق قرنطینه کوتاه مدت و بلندمدت در منطقه عملیاتی خزر اشاره کرد.
۲۳ فروردین ۱۴۰۰
کد خبر : ۱,۶۶۹

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.