12

امضای چندین سند همکاری در سفر هیأت ترکمنستان به مسکو

امضای چندین سند همکاری در سفر هیأت ترکمنستان به مسکو
«رشید مرداف» وزیر خارجه ترکمنستان و «سردار بردی محمداف» رئیس اتاق کنترل عالی ترکمنستان با «میشوستین» نخست وزیر روسیه دیدار کردند.
به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه ای خبرگزاری فارس ، در پی سفر کاری هیأت وزارت خارجه ترکمنستان به ریاست «رشید مرداف» به مسکو پایتخت روسیه ، دیدارهای متعددی با مقامات روسیه انجام شد که این دیدارها منجر به امضای اسناد همکاری در زمینه های مختلف شد.
در چارچوب این سفر «رشید مرداف» وزیر خارجه ترکمنستان و «سردار بردی محمداف» رئیس اتاق کنترل عالی ترکمنستان با «میشوستین» نخست وزیر روسیه دیدار کردند و طرفین در این دیدار با خاطر نشان کردن ماهیت استراتژیک روابط دو جانبه و ابراز رضایت از سطح بالای گفتگوی سیاسی بین دو کشور ، بر گسترش همکاری بیشتر بین دولت ها تأکید کردند.
طرفین هم چنین در مورد توسعه روابط دو جانبه و گسترش روابط تجاری ، اقتصادی و سرمایه گذاری و همچنین تقویت همکاری های فرهنگی و بشردوستانه تبادل نظر نمودند.
آنها این نوع دیدارها و همکاری های دو جانبه را موثر دانسته و در مورد برنامه های منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.
خاطر نشان می شود که «رشید مرداف» وزیر خارجه با «سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز دیدار کرد.
در این دیدار که سردار بردی محمداف نیز حضور داشت، طرفین به طور گسترده درباره موضوعات همکاری دو جانبه در زمینه سیاسی و دیپلماتیک و همچنین در زمینه های تجاری ، اقتصادی ، فرهنگی و انسانی بحث و تبادل نظر کردند.
طرفین در این نشست بر تعامل بین وزارت امور خارجه دو کشور تأکید شد. موضوعات همکاری در چارچوب ساختارهای منطقه ای و بین المللی، عمدتا در راستای اهداف سازمان ملل ، سازمان امنیت و همکاری اروپا ، کشورهای مستقل مشترک المنافع و ... مورد بحث قرار گرفت.
طرفین در مورد مسائل خزر از جمله مقدمات ششمین اجلاس خزر که قرار است در ترکمنستان برگزار شود تبادل نظر نموده موضوعات امنیتی، از جمله موارد زیست محیطی را مورد بحث قرار دادند.
وزرای خارجه امکانات گسترش تماس های دو جانبه در زمینه های علوم ، آموزش و پزشکی را نیز به طور مفصل مورد بررسی قرار دادند و پس از اتمام مذاکرات ، تفاهم نامه ای را در مورد مسائل ایمنی بیولوژیکی بین ترکمنستان و فدراسیون روسیه امضا شد.
۱۳ فروردین ۱۴۰۰
کد خبر : ۱,۶۷۵

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.