12

تاکید ایران و روسیه بر گسترش همکاری های اقتصادی

تاکید ایران و روسیه بر گسترش همکاری های اقتصادی
مسکو - ایرنا - کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران و «آنتون کوبیاکوف» مشاور رئیس جمهوری روسیه و مسئول هماهنگی همایش اقتصادی سنت پترزبورگ با اشاره به روابط رو به گسترش دو کشور بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به همکاری های اقتصادی و فرهنگی فیمابین تاکید کردند.
به گزارش ایرنا جلالی در این نشست از حضور هیئتی از جمهوری اسلامی ایران در همایش اقتصادی سنت پترزبورگ که قرار است ۱۲ تا ۱۵ خرداد ماه سالجاری برگزار شود خبر داد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین برگزاری شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور و نیز رفع محدودیت های ناشی از کرونا در مسیر رفت و آمد تجار ایرانی به روسیه را لازمه ارتقاء سطح همکاری های دو جانبه دانست.
مشاور رئیس جمهور روسیه و مسئول هماهنگی همایش اقتصادی سنت پترزبورگ نیز با استقبال از حضور هیئت ایرانی در همایش اقتصادی سنت پترزبورگ بر ضرورت اجرای برنامه های مشترک اقتصادی دو کشور در طول سال و تاسیس دفتر پروژه های اقتصادی به عنوان مکانیزم گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد.
کوبیاکوف ابراز امیدواری کرد با لغو موانع ناشی از شرایط کرونایی زمینه تردد تجار ایرانی به روسیه بزودی فراهم گردد.
 
نشست سفیر ایران با معاون امور کشورهای مشترک المنافع وزارت امور خارجه روسیه
کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه با آندری رودنکو، معاون امور کشورهای مشترک المنافع وزارت امور خارجه دیدار کرد.
در این دیدار، طرفین اوضاع جاری در قفقاز را مورد بررسی قرار داده و در خصوص همکاری های دو کشور در این حوزه به تبادل نظر پرداختند.
 
دیدار سفیر ایران با نماینده روسیه در امور دریای خزر
جلالی همچنین با میخائیل پتراکوف، نماینده رئیس جمهور روسیه در کارگروه عالی رتبه مسائل دریای خزر دیدار و در خصوص دومین همایش اقتصادی خزر و همچنین همکاری های دو و چند جانبه در خزر به تبادل نظر پرداخت.
طرفین سطح همکاری های دو کشور در امور دریای خزر را مثبت ارزیابی کردند و بر تداوم دیدارها و گفتگوها تاکید نمودند.
۱ خرداد ۱۴۰۰
کد خبر : ۱,۶۸۸

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.