12

جلسه هم اندیشی معاون مدیرعامل نفت خزر با روسای منطقه عملیاتی برگزار شد

deputy meeting with the heads of operational area
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، معاون مدیرعامل این شرکت ضمن بازدید از منطقه عملیاتی خزر در بهشهر با حضور در جلسه ای مشترک با روسای منطقه در خصوص فعالیت های در دست اقدام در جهت رفع موانع و پیشبرد امور دیدار و گفتگو کردند.
مهندس مهرداد اکبری معاون مدیرعامل شرکت نفت خزر در این جلسه با اشاره به جایگاه مهم شرکت نفت خزر در شمال کشور گفت: به روز بودن، چابکی و آمادگی شرکت نفت خزر در پیشبرد همکاری های منطقه ای دریای خزر نقش حیاتی دارد و از این رو تلاش کارکنان منطقه عملیاتی در حفظ و نگهداری ارزشمند ناوگان دریایی بعنوان دارایی مهم شرکت ملی نفت ایران در دریای خزر بسیار حائز اهمیت است.  
معاون مدیرعامل نفت خزر با بیان اینکه باید نگاه ها به خزر صنعتی معطوف شود، اظهار داشت: کشف نفت در دریای خزر و دستیابی به دانش حفاری در آبهای عمیق افتخاری برای کشور و صنعت نفت بوده است که به همت نیروهای متخصص و کارآمد شرکت نفت خزر و با اتکال به خداوند بدست آمده است. 
مهندس اکبری در ادامه با اشاره به الزام رعایت نظام نامه مدیریت دارایی فیزیکی در صنعت نفت اظهار داشت: شرکت نفت خزر با تهیه بسترهای لازم و ایجاد نرم افزار مورد نظر جزو شرکت های پیشرو در این زمینه در صنعت نفت می باشد. وی تصریح کرد، مدیریت یکپارچه دارایی‌ها در صنعت نفت به کاهش هزینه‌ها، افزایش طول عمر تاسیسات و تجهیزات، افزایش بهره‌وری، افزایش ایمنی، مصرف بهینه انرژی و بهبود تعامل با محیط زیست می‌انجامد و این مهم باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.  
معاون مدیرعامل نفت خزر با اشاره به اهمیت موضوع آرشیو فنی در منطقه عملیاتی این شرکت گفت: سیستم جدید تحت عنوان p.m.p در مدیریت پروژه ها بیانگر این موضوع است که در این سیستم تمام امکانات، تجهیزات و اسناد و مدارک شرکت که همان دارایی های موجود هستند بسیار حائز اهمیت بوده و باید به آن با نگاه علمی تر پرداخته شود. 
مهندس اکبری در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه به کسب توانمندی های علمی و ارتقا ظرفیت های اجرایی در صنایع فراساحل خطه شمال کشور، از طریق تقویت زیرساخت ها در امور لجستیک دریایی گام های موثری از فعالیت های اکتشافی در آبهای عمیق دریای خزر و تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران در این حوزه برداشته شود.  
در ادامه این نشست محمد ترابی رئیس منطقه عملیاتی نفت خزر با اشاره به تاسیس مرکز اسناد در منطقه عملیاتی گفت: با توجه به دستورالعمل های موجود در صنعت نفت مبنی بر راه اندازی آرشیو اسناد فنی و اختصاص فضای مورد نیاز بر اساس استانداردهای لازم، با همکاری  HSE اقدام به راه اندازی مرکز اسناد نمودیم.  
وی تصریح کرد، در مناطق عملیاتی صنعت نفت در اثر وقوع حوادثی همچون آتش سوزی بارها شاهد معدوم شدن اطلاعات یک سازمان بوده ایم، از اینرو با شناسایی نقاط ضعف نسبت به آرشیو فنی موجود در منطقه عملیاتی خزر مکاتبات موثری در حوزه پدافند غیر عامل و ایمنی جهت تامین اعتبار، به روز رسانی و برطرف کردن موانع با شرکت ملی نفت ایران داشته ایم.  
ترابی اظهار داشت: با همکاری واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات و HSE با بررسی تمام جوانب توانستیم سیستم های موجود در منطقه اعم از اتاق سرور IT و مدیریت بحران را تجمیع و به یک سیستم واحد تبدیل کنیم. 
شایان ذکر است در این نشست مدیران و روسای منطقه عملیاتی خزر به تشریح آخرین وضعیت فعالیت های در دست اقدام و طرح مسائل و مشکلات در جهت رفع موانع موجود پرداختند. 

جلسه هم اندیشی معاون مدیرعامل نفت خزر با روسای منطقه عملیاتی1

جلسه هم اندیشی معاون مدیرعامل نفت خزر با روسای منطقه عملیاتی2

جلسه هم اندیشی معاون مدیرعامل نفت خزر با روسای منطقه عملیاتی3

۱۹ خرداد ۱۴۰۰
کد خبر : ۱,۷۰۱

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.