12
با هدف جذب سرمایه‌گذاری‌ خارجی

نمایندگان شرکت نفت خزر در همایش بین‌المللی نفت و گاز مجازی ترکمنستان شرکت کردند

turkmenistan international oil & gas conference
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، همایش بین‌المللی جذب سرمایه‌گذاری‌ خارجی در بخش نفت و گاز ترکمنستان به دو صورت مجازی و حضوری برگزار شد و نمایندگان این شرکت بصورت مجازی در این همایش شرکت کردند.
نمایندگان شرکت نفت خزر در این همایش دو روزه که با هدف معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری‌ مستقیم خارجی در بخش نفت و گاز ترکمنستان و تقویت همکاری‌های منطقه‌ای در راستای توسعه پایدار سیستم انرژی در محل اتاق بازرگانی و صنایع کشور ترکمنستان برگزار شد بصورت آنلاین و مجازی شرکت کردند. 
این همایش بین‌المللی از سوی وزارت اقتصاد و دارایی ترکمنستان، شرکت های دولتی “ترکمن گاز” و “ترکمن نفت”، شرکت دولتی “ترکمن ژئولوژی” و موسساتی همچون Turkmen Forum GaffneyCline ،TAPI و مجموعه پالایشگاه‌های نفت ترکمن باشی برگزار گردید. 
برخی از شرکت‌های ملی و بین‌المللی همچون SOCAR CNPC،NaPeCo ، Buried Hill، Dragon Oil، Petronas، ARETI، LG International، بانک توسعه آسیایی، بانک جهانی، بانک توسعه اسلامی ‌به عنوان حامیان مالی این همایش بودند و بنا بر اعلام رسانه‌های ترکمن، متخصصانی از صنایع نفت و گاز بین‌المللی نیز در این همایش شرکت نمودند.
وزیر اقتصاد و دارایی ترکمنستان، رؤسای شرکت های دولتی “ترکمن گاز” و “ترکمن نفت”، رئیس دولتی نفت جمهوری آذربایجان، هماهنگ‌کننده دائم سازمان ملل متحد، نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در ترکمنستان، سفیر جمهوری چین در ترکمنستان ، دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه دبیرکل همایش بین‌المللی انرژی و همچنین برخی از رؤسا و معاونان شرکت‌های خارجی و سفرای برخی از کشورهای مقیم عشق آباد در این همایش حضور یافته و برخی از آنها به ایراد سخنرانی پرداختند.
شایان ذکر است همایش مذکور با برگزاری یک نشست عمومی‌ تحت عنوان “روندهای جهانی در بازارهای انرژی و ظرفیت‌های همکاری‌های سودمند”، آغاز و با چهار نشست جانبی تحت عناوینی همچون “نقش مؤسسه‌های مالی در حمایت از دستور کار انرژی جهانی”، “طرح‌های خطوط لوله انتقال انرژی: نیروی محرکه‌ای جهت گذار به آینده‌ای با کربن کمتر”، “ذخایر ساحلی دریای خزر: تجربه‌ای مهم برای ظرفیت‌های جدید سرمایه‌گذاری” و “طرح‌های سرمایه‌گذاری برای کسب درآمد از هیدروکربن‌ها: نگاه به آینده” خاتمه یافت.
۸ تیر ۱۴۰۰
کد خبر : ۱,۷۱۰

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.