12

آذربایجان عملیات اکتشافی یک میدان انرژی جدید در خزر را آغاز کرد

آذربایجان عملیات اکتشافی یک میدان انرژی جدید در خزر را آغاز کرد
شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) به تازگی در همکاری با بریتیش پترولیوم (بی پی) کارهای اکتشافی در بخش کم عمق دریای خزر در نزدیکی شبه جزیره آبشرون را آغاز کرد.
به گزارش روز شنبه ایرنا، در گزارش مشترک شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکوار) و بریتیش پترولیوم آمده است: نخستین چاه اکتشافی در میدان دریایی ''شمال خالی'' در نزدیکی شبه جزیره آبشرون با دستگاه حفاری شناور ''ساتی'' قزاقستان اجرا می شود.
 
دستگاه حفاری شناور ''ساتی'' مدتی پیش برای اجرای کارهای اکتشافی در این میدان انرژی از قزاقستان به آبهای ساحلی جمهوری آذربایجان منتقل شده است.
 
شرکت بریتیش پترولیوم با 50 درصد سهم پیمانکاری اجرای این طرح انرژی در دریای خزر را برعهده دارد و 50 درصد سهم دیگر این طرح را شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان به خود اختصاص داده است.
 
برنامه ریزی شده است کارهای حفاری در نخستین چاه اکتشافی این میدان انرژی جدید که نزدیک به دو ماه و نیم ادامه خواهد داشت، تا عمق دو هزار و 424 متر اجرا شود.
 
''رونق عبدالله اف'' رییس شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) اجرای کارهای اکتشافی با دستگاه حفاری شناور ''ساتی'' قزاقستان در بخش کم عمق دریای خزر را نشانی از همکاری کشورهای حاشیه خزر در بخش انرژی عنوان و ابراز ایمدواری کرد که این همکاری بیش از پیش توسعه یابد.
 
''گری جئونز'' رییس دفتر منطقه ای بی پی نیز گفت: شرکت بریتیش پترولیوم با تکیه به تجربیات خود در زمینه اجرای پروژه های انرژی در بخش کم عمق دریا در نقاط مختلف جهان و نیز با استفاده از فن آوری های پیشرفته، برنامه حفاری در این میدان جدید در دریای خزر در همکاری با سوکار را آغازکرده است.
 
۲ شهریور ۱۴۰۰
کد خبر : ۱,۷۲۲

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.