12

سفیر ایران در روسیه تحلیل مقاله نشریه اویل پرایس را تکذیب کرد

Ambassador
مسکو - ایرنا - کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در ارتباط با گزارش خبری تحت عنوان «جزئیات قرارداد ۲۰ ساله ایران و روسیه، کنترل فروش گاز ایران به دست روسیه افتاد؟» توضیحاتی داد و گفت که درباره نفت و گاز با هیچ رسانه ای از جمله اویل پرایس مصاحبه نکرده ام و نشریه مذکور در این مورد سوء استفاده کرده است و منافع ملی ایران مستقل و به هیچ کشوری گره نخورده است

 

 
 به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر به نقل از ایرنا، جلالی با بیان اینکه وی هیچگونه مصاحبه ای درباره نفت و گاز با هیچ رسانه ای نکرده است، تصریح کرد: در این مصاحبه از نام وی و موافقتنامه بین ایران روسیه سوء استفاده شده است در حالی که هیچ ارتباطی به مطلب و موضوع و تحلیل این گزارش ندارد
وی درباره موافقتنامه ۲۰ ساله بین ایران و روسیه که قرار است منعقد شود، اظهار داشت: این موافقت نامه که قرار است در مجلس شورای اسلامی تصویب بشود هیچگونه جنبه محرمانه ای ندارد و بنا شد که پیش نویس آن توسط جمهوری اسلامی ایران تهیه و به طرف روسی ارائه شود.
سفیر ایران در روسیه ادامه داد: پیش نویس این موافقت نامه که سفارت چند ماهی برای تهیه آن  وقت گذاشت به وزارت خارجه ارسال شد که وزارت خارجه نیز بعد از جمع بندی توسط نهادها و سازمان های  مرتبط به طرف روس ارائه خواهد داد و بعد از ارائه نظر روسها بین دو طرف امضا و سپس به پارلمانهای دو کشور برای تصویب ارائه می شود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه یک خبرگزاری داخلی این تحلیل را با استناد به اطلاعات یک نشریه خارجی به نام «اویل پراس» که تحلیلی موجه هم نیست تهیه کرده است، اظهار داشت: رسانه ها باید در این شرایط حساس در نقل و انتقال خبر دقت کافی به عمل آورند.
 
جلالی تصریح کرد: الان در فضایی هستیم که آمریکایی ها و غربی ها تمام تلاش خود را می کنند که ما عملا نتوانیم  یک باشگاه بزرگی از کشورهای تحریمی شامل روسیه، چین و ایران که هر سه امروزه توسط آمریکایی ها تحت تحریم هستند تشکیل دهیم.
وی تاکید کرد: کشوری هستیم که سیاست خارجی ما زیر نظر مقام معظم رهبری است و ایشان نیز کاملا هوشمندانه عمل می کنند. جلالی افزود: سیاست خارجی ما به هیچ بلوک خاصی وابسته نبوده و ما همیشه تلاش مان این بوده است که بر اساس منافع ملی خودمان عمل کنیم.
جلالی افزود: روابط ایران و روسیه هم همین سمت و سو را دارد و ما بر اساس منافع ملی خودمان عمل می کنیم اما در این فضا می بینیم که عده ای تلاش می کنند خبرهای مسمومی را به افکار عمومی بدهند تا تصور بشود که ایران در مقابل برخی کشورها واداده است در حالی که اینگونه نیست.
او تصریح کرد: همکاری ما با روسیه بسیار جدی است و بسیار با ضوابط عمل می کنیم و روابط ما روز به روز با این کشور بزرگ در حال گسترش هست.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه گفت: همه ایستادگی و مقامت مردم و خون شهدا برای این بوده ست که استقلال و عزت کشورمان را حفظ کنیم و سیاست خارجی ایران نیز بر سه محور  «عزت، حکمت و مصلحت» اداره می شود که سالهای پیش مقام معظم رهبری بیان فرمودند.
 
 
۱۴ شهریور ۱۴۰۰
کد خبر : ۱,۷۲۷

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.