12

نفتکش "آکادمیک خوشبخت یوسف زاده" در "روز کارگر نفت" در باکو راه اندازی شد.

نفتکش "آکادمیک خوشبخت یوسف زاده" در "روز کارگر نفت" در باکو راه اندازی شد.
نفتکش "آکادمیک خوشبخت یوسف زاده" که در کارخانه کشتی سازی باکو (LLC -BGZ) به دستور شرکت کشتیرانی خزر آذربایجان (ASCO) ساخته شده و وارد مرحله بعدی ساخت و ساز شده است. برای این منظور، کشتی از محل ساخت کارخانه توسط واگن های هیدرولیک بر روی یک حوض شناور منتقل شد.
رئیس ASCO رئوف والیف، مدیر کل BGZ ایمانوردی حسنوف، کارکنان هر دو سازمان و دانشجویان ممتاز آکادمی دریایی دولتی آذربایجان در مراسم شرکت کردند که در 20 سپتامبر، با عنوان روز کارگران نفت برگزار شد.
رئوف ولی اف، رئیس ASCO گفت که مطابق فرمان امضا شده توسط رئیس جمهور الهام علی اف در 15 ژانویه 2020، اسطوره زنده صنعت نفت این کشور، دانشمند و زمین شناس برجسته نفتی، معاون اول SOCAR، به نام آکادمیک خوشبخت یوسف زاده. این سومین نفتکش است که به سفارش ASCO در کارخانه کشتی سازی باکو ساخته شده است. پیش از این، نفتکش های لاچین و کلباجر از یک نوع با موفقیت ساخته شده و در کارخانه تحویل داده شد.
رئوف ولی اف خاطرنشان کرد که در مجموع 18 کشتی جدید در طول هشت سال گذشته به ناوگان ASCO اضافه شده است. او گفت دستور ساخت 10 فروند از این کشتی ها در کارخانه کشتی سازی باکو داده شده است و همکاری در این راستا ادامه خواهد داشت. حمایت و مراقبت های ویژه ای از طرف دولت برای این امر و همچنین منابع انسانی کافی وجود دارد. مایه خوشحالی است که فارغ التحصیلان آکادمی دریایی دولتی آذربایجان از جمله بسیاری از جوانان هستند که نقش فعالی در این زمینه ایفا می کنند.
ایشان با تبریک به خانواده ASCO و BGZ به مناسبت به آب اندازی کشتی، از همه کسانی که در روند ساخت و ساز شرکت داشتند تشکر کرد و برای آنها در کارشان آرزوی موفقیت کرد.
ایمانوردی حسنوف، مدیر کل BGZ در مورد فرصت های فعلی صنعت کشتی سازی محلی و همچنین اهداف آینده باکو در این خصوص صحبت کرد. وی خاطرنشان کرد: این کارخانه که به طور مداوم در حال گسترش فعالیت های خود است، وظایف خود را به موقع و با تخصص بالا انجام می دهد.
وی تاکید کرد که پروژه های اجرا شده با همکاری ASCO برای کشور آذربایجان از اهمیت بالایی برخوردار است و مهمتر از همه، کشتی های ساخته شده و تحویل شده به همه ما احساس غرور می دهد.
این رویداد همچنین اطلاعات مفصلی در مورد پارامترها و پارامترهای فنی نفتکش "آکادمیک خوشبخت یوسف زاده" ارائه داد. اشاره شد که طراحی کشتی به طور مشترک با اداره مهندسی دریایی اودسا و متخصصان مجرب ASCO توسعه یافته است. این کشتی که توسط Volga-Don MAX طراحی شده است، توانایی عبور از رودخانه ولگا-دان را با حداکثر ظرفیت بار دارد. نفتکش "آکادمیک خوشبخت یوسف زاده" 141 متر طول، 16.9 متر عرض و 6 متر ارتفاع دارد. این کشتی که توسط خدمه 15 نفر سرنشین دارد، قادر است با سرعت 10 گره در ساعت حرکت کند. این تانکر دارای 6 مخزن بار با ظرفیت کلی 9،212 متر مکعب برای حمل و نقل نفت خام و فرآورده های نفتی است. این کشتی که دارای وزن 7،875 تن در دریا و 5،447 تن در رودخانه است، مجهز به دو موتور Wartsila است که هریک دارای ظرفیت 1200 کیلو وات هستند.
پس از پایان مراسم، نفتکش "آکادمیک خوشبخت یوسف زاده" راه اندازی شد تا مرحله بعدی ساخت ادامه یابد. دکمه مناسب برای غوطه وری توسط دانشجویان ADDA و کارکنان کارخانه فشار داده شد.
لازم به ذکر است که در طول این رویداد، دانشجویان ADDA با فعالیت های کشتی سازی باکو و کشتی های جدیدی که در اینجا ساخته می شود آشنا شدند.
۳ مهر ۱۴۰۰
کد خبر : ۱,۷۳۴

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.