12

صادرات غیرنفتی از بندرگاه انزلی 88 درصد رشد داشته است

بندرانزلی - مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از افزایش 88 درصدی صادرات غیرنفتی از بندرگاه انزلی در سال 91 خبر داد. به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد منتصر کوهساری عصر روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: پارسال 298 هزار تن کالا شامل مواد معدنی و ساختمانی و محصولات کشاورزی از بندرگاه انزلی به خارج از کشور صادر شد.

 
صادرات غیرنفتی از بندرگاه انزلی 88 درصد رشد داشته است


بندرانزلی - مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از افزایش 88 درصدی صادرات غیرنفتی از بندرگاه انزلی در سال 91 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد منتصر کوهساری عصر روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: پارسال 298 هزار تن کالا شامل مواد معدنی و ساختمانی و محصولات کشاورزی از بندرگاه انزلی به خارج از کشور صادر شد.

وی ادامه داد: میزان صادرات غیرنفتی از بندرگاه انزلی در سال ماقبل 158 هزار تن بود.
وی در ادامه از تخلیه و بارگیری سه میلیون و 789 هزار تن کالا در بندرگاه انزلی و کاهش 34 درصدی آن نسبت به سال 90 خبر داد
کوهساری تعداد کشتی های پهلو گرفته در بندرگاه انزلی طی سال گذشته را یک هزار و 232 فروند اعلام کرد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان یادآور شد: سال 91 ، 332 هزار تن ترانزیت مواد نفتی نیز از بندرگاه انزلی صورت گرفت که این بخش نیز حاکی از کاهش 24 درصدی است .
بندرگاه انزلی با 10 پست اسکله باری و هفت میلیون تن ظرفیت واقعی مهمترین بندر ایرانی حاشیه دریای خزر و سومین بندر مهم کشور بعد از بندر امام خمینی و بندر شهید رجایی بشمار می رود.
نزدیکی با بندر آستراخان و لاگان در روسیه ، کراسنودسک در ترکمنستان ،اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان ، ارتباط با بازارهای منطقه ای و دسترسی به بازار مصرف بالای 300میلیونی کشورهای تازه استقلال یافتـه شوروی سابق، قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب ، واقع شدن بندر در محدوده منطقه آزاد، و فراهم نمودن تسهیلات و امکانات ویژه برای صاحبان کالا، تجار و سرمایه گذاران ، نزدیکی به بزرگترین ذخایر نفت و گاز دریای خزر ، نزدیکی به فرودگاه بین المللی (35 کیلومتر) و نزدیکی به استان های صنعتی همجوار از جمله ویژگی های بندرگاه انزلی است.

منبع : خبرگزاری ایرنا
۵ خرداد ۱۳۹۲
کد خبر : ۷۴۳

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.