12

حضور کارشناسان مدیریت اکتشاف شرکت نفت خزر در دوره ارزیابی سازند

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر ، کارشناسان مدیریت اکتشاف این شرکت در دوره ارزیابی سازند در موسسه بین المللی مطالعات انرژی شرکت نمودند.

حضور کارشناسان مدیریت اکتشاف شرکت نفت خزر در دوره ارزیابی سازند


به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر ، کارشناسان مدیریت اکتشاف این شرکت در دوره ارزیابی سازند در موسسه بین المللی مطالعات انرژی شرکت نمودند.

دوره تخصصی ارزیابی سازند (Formation Evaluation) که به بررسی زمین‌شناسی و پتروفیزیکی بر اساس داده‌های نمودار‌های درون چاهی (well logging and LWD) می‌پردازد، نقش مهمی در اکتشاف مخازن هیدرکربوری و خصوصیات لایه‌های مخزنی، سنگ پوش، سنگ منشاء و تعیین پارامترهای زمین‌شناسی و پتروفیزیکی سازندهای حفر شده در حین حفاری دارد.

بر اساس این گزارش ، بررسی کیفیت لایه‌های مخزنی هیدرکربوری از مطالعات اصلی و لازم شرکتهای اکتشافی در زمینه نفت و گاز است. در این راستا شرکت نفت خزر که از معدود شرکتهای اکتشافی در ایران می باشد ، تمهیداتی را برای ارتقاء دانش فنی و صنعتی کارشناسان اکتشافی خود در گروه‌های زمین‌شناسی و پتروفیزیکی اندیشیده است .

دوره فوق از سوی موسسه بین المللی SPE و با حضور کارشناسان و روئسای مرتبط از زیر مجموعه‌های وزارت نفت و شرکت‌های خصوصی نفتی، توسط دکتر محمدرضا رضایی استاد شناخته شده در صنعت نفت ایران و جهان در محل موسسه بین‌المللی مطالعات انرژی برگزار شد.

این گزارش می افزاید ، آقای دکتر رضایی استاد گروه مهندسی نفت و اکتشاف در دانشگاه کرتین استرالیا بوده که سابقه تدریس و کرسی استادی در گروه زمین‌شناسی دانشگاه تهران و همکاری با صنعت نفت را در طول سالیان متمادی دارا هستند. ایشان در زمینه زمین‌شناسی نفت، آنالیز حوضه‌های نفت و ارزیابی سازند در جهان صاحب نظر بوده و تالیفات متعددی در این رابطه دارند . از جمله کتاب معروف " زمین‌شناسی نفت" که بعنوان یک کتاب مرجع مورد استفاده دانشجویان و نیز کارشناسان صنعت نفت می‌باشد.

همچنین علاقه‌مندی ایشان بیشتر در حوضه‌های تخریبی و مخازن ماسه سنگی است که مشابهت با نوع حوضه رسوبی خزر جنوبی دارد. ایشان تا کنون موفق شده‌اند در مجلات بین‌المللی داخلی و خارجی بیشتر از 20 مقاله علمی را با همکاران خود به چاپ رسانده و مشاوره دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را نیز در زمینه‌های مرتبط با دانش خود را بر عهده دارند. ایشان هم اکنون بر روی شیلهای گازی ( Shale Gas) که از مباحث جدید علمی و صنعتی در دنیا می‌باشد فعالیت می‌کند.

شایان ذکر است ، از شرکت نفت خزر آقایان سید رمضان بحرینی رییس اداره زمین‌شناسی ، مرتضی فرخی و سرکار خانم مریم ظفری از واحد زمین شناسی و آقای سعید حسین زاد از واحد پتروفیزیک در این دوره حضور داشتند .


۲ بهمن ۱۳۹۲
کد خبر : ۸۱۷

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.