12

پانزدهمین گردهمایی روسا و مدیران آموزش شرکتهای تابعه و فرعی شرکت ملی نفت ایران

مهندس خطیبی معاون مدیر عامل شرکت نفت خزر:
واحدهای آموزشی با برنامه ریزی مناسب می توانند در پیشرفت شرکت ها بسیارتاثیر گذار باشند

 
پانزدهمین گردهمایی روسا و مدیران آموزش شرکتهای تابعه و فرعی شرکت ملی نفت ایران


مهندس خطیبی معاون مدیر عامل شرکت نفت خزر:
واحدهای آموزشی با برنامه ریزی مناسب می توانند در پیشرفت شرکت ها بسیارتاثیر گذار باشند

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر ، پانزدهمین نشست مدیران و روسای آموزش شرکت های تابعه و فرعی شرکت ملی نفت ایران به میزبانی این شرکت برگزار شد.

فرهنگ خطیبی معاون مدیرعامل شرکت نفت خزر ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان اظهار داشت : شرکت نفت خزر در مقایسه با دیگر شرکتهای نفتی بسیار کوچک می باشد ولی با تلاش فراوان توانسته فعالیت های گسترده ای انجام دهد که در نهایت به کشف نفت در آبهای عمیق دریای خزر منتج گردیده است .

ایشان در ادامه افزود: در حال حاضر ایران با دستیابی به دانش حفاری در آبهای عمیق جزء معدود کشورهایی است که در این زمینه فعالیت داشته و دستاوردهای حاصله موجب تغییر نگاه مدیران ارشد وزارت نفت گردیده است.

خطیبی با اشاره به پیشرفت پر شتاب صنعت و لزوم توانمند سازی کارکنان با ابزار آموزش و با تاکید بر ایفای نقش واحد های آموزشی تصریح نمود : واحدهای آموزشی در هر سازمانی با برنامه ریزی مناسب می توانند در دستیابی به افق ها و پیشرفت شرکت ها بسیار تاثیر گذار باشند.

معاون مدیرعامل شرکت نفت خزر در پایان از کلیه همکاران ومیهمانان جهت حضور در این نشست تشکر و قدردانی کردند و اظهار امیدواری نمودند که مسئولان و مدیران آموزش با برنامه ریزی منسجم در توانمند سازی و حفظ نیروی انسانی که همانا ارزشمند ترین ثروت یک سازمان بشمار میرود کوشا باشند.

در ادامه این نشست ، جناب آقای عباسیان رئیس آموزش مرکزی شرکت ملی نفت ایران طی سخنانی اظهار داشت : شرکت نفت خزر به عنوان پیشانی صنعت نفت در منطقه شمال کشور می باشد و دستیابی به دانش و تکنولوژی حفاری در آبهای عمیق دریای خزر مایه مباهات بوده و این شرکت با عزمی جزم توانسته این افتخار ملی را به رخ جهانیان کشیده و مسئولین باید از این شرکت پشتیبانی ویژه ای بعمل آورند .

وی در ادامه توضیحاتی در خصوص فعالیت های واحد آموزش شرکت ملی نفت ایران ارائه نمود و افزود : با توسعه آموزش ویژه نیروی انسانی می توانیم در پیشبرد اهداف صنعت نفت موفق باشیم.

همچنین با اشاره به عدم یکپارچگی در سیستم آموزش بعنوان یک چالش اساسی تصریح نمود: در فاز اول با یک برنامه ریزی مدون اقدام به شناسایی و رفع نواقص نموده تا در این زمینه به بهبود بالاتری دست یابیم.در ادامه این نشست ، دکتر مولایی ناظر پروژه نظام جامع آموزش شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: این پروژه یک نقشه راه برای شرکت ملی نفت ایران میباشد و بعنوان یک فعالیت متفاوت و ماندگار در صنعت نفت به ثبت خواهد رسید و فاز اول آن آسیب شناسی در برنامه های آموزشی مشتمل بر سرفصل های زیر تدوین گردیده است :


- محور منابع انسانی
- ساختار آموزش شرکت ها
- قوانین و مقررات
- فرآیند اجرایی کار در آموزش طبق استاندارد بین المللی
- طراحی و اجراء آموزش در شرکت ها در قالب کمیته های مشخص
- برنامه ریزی نظام آموزشی با طراحی و برنامه سنجش
- برنامه های بهبود و توسعه ای

دکتر مولایی در پایان پیشنهاد برگزاری کمیته ویژه آموزش تکنولوژی برتر را با کمک شرکت نفت خزر ارائه نمود.
در ادامه ، روسای آموزش شرکتها در خصوص چالش ها و مشکلات موجود درون سازمانی و برون سازمانی خود مباحثی را مطرح نمودند که در این میان غلامحسین امیریان رییس آموزش و برنامه ریزی نیروی انسانی شرکت نفت خزر، ضمن خوش آمدگویی به مدعوین جلسه و قدر دانی از رییس منطقه عملیاتی خزر جهت پذیرش میزبانی و برگزاری مطلوب نشست مذکور با اعلام مشکلات فراروی این حوزه بویژه آموزش های فنی تخصصی سکوی نیمه شناور امیر کبیر و موانع پیش روی اعزام کارشناسان و متخصصین فنی و عملیاتی به خارج از کشور را تشریح و از رییس آموزش مرکزی خواستار مساعدت در جهت رفع مشکلات موجود گردید.

در پایان جناب آقای عباسیان اظهار امیدواری نمود با تدوین و پیاده سازی نظام جامع آموزش بسیاری از مشکلات موجود در حوزه آموزش حل و فصل خواهد شد.

گفتنی است ، از برنامه های جانبی این نشست بازدید از تاسیسات ساحلی شرکت نفت خزر بود که توسط دو فروند بالگرد انجام گردید .


 
۷ اسفند ۱۳۹۲
کد خبر : ۸۲۷

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.