12

تاکید معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت بر توسعه و تولید از میدان سردار جنگل

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر ، اعضاء کمیته نفت وگاز خزر وزارت نفت از منطقه عملیاتی این شرکت واقع در بهشهر و سکوی امیرکبیر بازدید نمودند .

 تاکید معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت بر توسعه و تولید از میدان سردار جنگل

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر ، اعضاء کمیته نفت وگاز خزر وزارت نفت از منطقه عملیاتی این شرکت واقع در بهشهر و سکوی امیرکبیر بازدید نمودند .
جلسه ویژه کمیته نفت و گاز خزر با حضور دکتر علی ماجدی معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی و رئیس این کمیته ، محمود آستانه مشاور وزیر نفت و عضو هیئت مدیره شرکت نیکو ، حسین اسماعیلی مدیرکل اروپا،آمریکا وکشورهای همسایه خزر در وزارت نفت ، شاهرخ خسروانی معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده های نفتی وجمعی از مدیران و روسای این شرکت انجام شد .

دکتر اصولی مدیر عامل شرکت نفت خزر ضمن تشریح رسالت و دستاوردهای حاصل شده در شرکت نفت خزر طی چند سال گذشته در حوزه های فعالیت این شرکت در فلات خزر و سه استان ساحلی مازندران ، گیلان و گلستان در خصوص فعالیت های انجام شده از جمله ساخت سکوی امیر کبیر ، ساخت شناورهای کاسپین و انتقال سکو به محل استقرار و تثبیت آن و در نهایت رویداد مهم کشف نفت در دریای خزر توسط این شرکت در میدان سردار جنگل در سال گذشته و همچنین اجرای موفقیت آمیز عملیات حفاری چاه دوم با توجه به محدودیت ها و چالش های موجود توضیحاتی را ارائه نمود.

مدیرعامل شرکت نفت خزر افزود : پس از انجام مطالعات و اثبات وجود 46 ساختار هیدروکربنی در دریای خزر به تدریج از اوایل دهه 80 بارقه های امید در مجموعه وزارت نفت بوجود آمد و با کشف نفت در سال گذشته نگاه مسئولان نظام به فعالیت در آبهای عمبق مثبت و امیدوارانه شده است .

اصولی در پایان با اشاره به مولفه های مهمی ازقبیل افزایش جمعیت جهان , کاهش تولید از مناطق خشکی و کاهش مخازن هیدروکربنی در جهان, توجه به آبهای عمیق و توسعه و تولید از میادین هیدرو کربنی آبهای عمیق را امری ضروری دانست.

در ادامه این نشست ، دکتر ماجدی معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی ضمن ابراز خرسندی از فعالیتهای انجام شده تصریح نمود : فعالیت در حوزه آبهای عمیق دریای خزر هم برای صنعت نفت و هم برای نظام جمهوری اسلامی ایران مایه مباهات بوده و به لحاظ دانش فنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید با فکر و اندیشه و ارائه طرح و راهکار از سوی شرکت نفت خزر از موانع و چالش های این حوزه عبور نموده تا به نتایج بهتری برسیم .

دکتر ماجدی با تاکید بر اولویت مساله حاکمیت در دریای خزر خاطر نشان کرد: فعالیت های توسعه ای و تولید در میادین کشف شده باید هرچه سریعتر انجام شود .
معاون امور بین الملل وزارت نفت در ادامه افزود : دانش حفاری در آبهای عمیق در حال حاضر فقط در اختیار چند کشور جهان می باشند و ما نیز در بین کشورهای منطقه و خاورمیانه تنها کشوری هستیم که به فناوری حفاری در آبهای عمیق دست یافته ایم و برای مساله توسعه و تولید نیز باید با کشورهای صاحب نام در این عرصه وارد مذاکره شد و تجربیات و دانش آنها را به خدمت گرفت .

دکتر ماجدی بعد از بازدید چند ساعته از بخش های مختلف سکوی ایران امیرکبیر ضمن تاکید بر ضرورت توسعه و تولید از میدان نفتی سردار جنگل در آب های عمیق دریای خزر اظهار داشت : کشف میدان نفتی سردار جنگل نوید بخش رونق و توسعه منطقه و کشور است و با توجه به اینکه بستر بسیار مناسبی توسط شرکت نفت خزر برای فعالیت های گسترده در منطقه شمال کشور در آینده فراهم شده می بایست با تعامل و همکاری فی مابین دستگاه های نظارتی و عملیاتی بتوانیم به اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران دست یابیم .

شایان ذکر است اعضاء کمیته نفت و گاز خزر از سکوی 14000 تنی ایران امیرکبیر بازدید نموده و کارشناسان شرکت نفت خزر توضیحاتی پیرامون شرایط فنی و عملیاتی سکو و چگونگی حفاری در دریای خزر را ارائه نمودند.
 

 
۲۰ اسفند ۱۳۹۲
کد خبر : ۸۳۴

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.