12

الحاق ناوشکن دماوند به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر و به نقل از خبرگزاری فارس، ناوشکن پیشرفته دماوند(جماران2) به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر تحویل و به ناوگان شمال و منطقه چهارم این نیرو الحاق می شود.

بر اساس این گزارش فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره حضور مقتدرانه این نیرو در دریاهای آزاد و خزر اظهار کرد: امروز ناو موشک‌انداز، ناوشکن و زیردریایی می‌سازیم و این موضوع شعار نیست .

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری به ساخت ناو موشک‌انداز در شمال کشور اشاره کرد و افزود: سال 77 یکی از کشورهای همسایه شمالی در دریای خزر رزمایشی را پیش‌بینی کرد و از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این رزمایش دعوت کرد.آن زمان نیروی دریایی ایران شناوری که بتواند در دریای خزر رزمایش انجام دهد، نداشت و فرماندهی معظم کل قوا فرمودند؛ اگر همت و غیرت دارید بروید ناو بسازید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: سال 82 پس از 5/4 سال از صدور فرمان مقام معظم رهبری نخستین ناو موشک‌انداز پیکان به دست معظم‌له به این نیرو در دریای خزر الحاق پیدا کرد.

سیاری با بیان اینکه ناو موشک‌انداز پیکان پیشرفته‌ترین و بالاترین سطح فناوری را در خود دارد، تصریح کرد: ناو موشک‌انداز پیکان با همت جوانان ایران اسلامی ساخته شده و پس از آن ناوهای دیگر در خط تولید قرار گرفتند و اکنون در شمال و جنوب کشور استقرار دارند.
وی به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت ناوشکن در سال 78 اشاره کرد و گفت: طراحی ساخت ناوشکن را آغاز کردیم و ابتدا ماکت آن ساخته شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران به دست فرماندهی معظم کل قوا در بندرعباس به این نیرو در سال 88 الحاق پیدا کرد، یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ بروید ناوشکن بسازید و خوبش را بسازید.
سیاری اضافه کرد: بسیاری لبخند زدند و گفتند مگر می‌شود ما ناوشکن بسازیم، اما همت جوانان کشور به جایی رسیده که ناوشکن می‌سازند.

شایان ذکر است رهبر معظم انقلاب با نگاه نافذ و دور اندیش خود بارها بر اهمیت و برکات دریای خزر تاکید و برای مردم این منطقه رهنمودهایی ارائه فرمودند . نامگذاری دریای خزر بنام "دریای صلح و دوستی ملل منطقه" و بهره مندی مشترک تمامی مردم سرزمین های حاشیه این دریا از منابع و برکات آن از دیگر دیدگاه های روشن معظم له بوده است که فصل الخطاب کلیه سیاست های راهبردی کشور در این حوزه مهم جغرافیایی جهان می باشد .
خبر به آب اندازی ناوشکن دماوند در سومین اجلاس هم اندیشی خزر در استان گلستان توسط دریادار سیاری اعلام گردیده بود .
۱۸ اسفند ۱۳۹۳
کد خبر : ۹۳۵

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.