12
در منطقه عملیاتی خزر برگزار شد.

دوره های آموزشی آشنایی با محرکه های اصلی شناورهای کاسپین و تعمیر موتورهای دیزل دریایی

دوره های آموزشی آشنایی با محرکه های اصلی شناورهای کاسپین و تعمیر موتورهای دیزل دریایی
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر ، دوره آموزشی تخصصی آشنایی با محرکه های اصلی شناورهای کاسپین با حضور جمعی از کارشناسان این شرکت در منطقه عملیاتی خزر برگزار گردید .

بر اساس این گزارش، هدف از برگزاری این دوره های آموزشی ارتقاء سطح دانش کارشناسان مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت نفت خزر  و آشنایی با نحوه کارکرد موتورهای نصب شده بر روی شناورهای کاسپین عنوان شده است .

از مهمترین مباحث مطرح شده در دوره آموزشی آشنایی با اصول کارکرد موتور دیزل دریایی MAK12M32C و سیستم‌های آن، می توان به اصول کارکرد موتورهای دیزل دریایی و ترتیب قرارگیری سیستم محرکه شناور شامل موتور دیزل، جعبه دنده، محور اصلی ، پروانه و همچنین تشریح تجهیزات مختلف موتور دیزل دریایی اشاره نمود .

شایان ذکر است دوره آموزشی دیگری تحت عنوان دوره آشنایی با برنامه سرویس و تعمیر موتور دیزل دریایی MAK12M32C و آشنایی با قطعات یدکی و ابزار مخصوص  نیز در منطقه عملیاتی خزر برگزار شد که مدرس دوره به تشریح سیستم‌های سوخت رسانی، خنک کاری، روغنکاری، ایمنی موتور و همچنین نحوه عیب یابی و معرفی ابزارآلات مخصوص موترهای دیزل دریایی پرداخته است .

شایان ذکر است انتخاب موتور مناسب و شناخت جامع از ساختار موتورهای دریایی، فرآیند نگهداری و تعمیرات را تسهیل می نماید. در میان موتورهای موجود، موتور دیزل بدلیل مزایای خود از نظر سوخت ، توان ، راندمان ، دوام و طیف وسیع کاربرد از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد که در این میان شناورهای پشتیبانی چند منظوره کاسپین با توان کششی بالغ بر 160 تن و توان 16000 اسب بخار به منظور انجام عملیات جابجایی سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر ، پیش لنگر اندازی و لنگر اندازی در آب های عمیق دریای خزر در نوع خود بی نظیر می باشند .

این دوره های آموزشی با حضور جمعی از کارشناسان ستادی و عملیاتی مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت نفت خزر در منطقه عملیاتی خزر برگزار شد .

 

۵ خرداد ۱۳۹۴
کد خبر : ۹۴۹

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.