12
رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی

در مدل جدید قراردادهای نفتی جذابیت سرمایه گذاری در آب های عمیق دریای خزر دیده شده است

در مدل جدید قراردادهای نفتی جذابیت سرمایه گذاری در آب های عمیق دریای خزر دیده شده است
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، در جلسه ای با حضور رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی در شرکت نفت خزر، مدل قراردادهای جدید نفتی ایرانی تشریح شد.

 

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی در این جلسه با ابراز خرسندی از دستاوردهای حاصل شده و کشف نفت در دریای خزر اظهار داشت : توانمندی ها و فعالیت های عظیم انجام شده در آبهای عمیق از سوی شرکت نفت خزر نوید بخش افق های روشن خواهد بود.

سید مهدی حسینی ضمن تشریح و ارائه توضیح در خصوص نسل جدید قراردادهای نفتی ایرانی افزود : در قراردادهای جدید فعالیت های اکتشاف، توسعه و تولید به صورت یکپارچه واگذار می شود. ما به دنبال قراردادهای خدماتی جذاب و بلند مدت با حفظ منافع ملی هستیم . این قراردادها باید از نظر محتوا به گونه ای باشد که هم منافع ملی ما را حفظ کند و هم در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور باشد

وی با اشاره به ریسک فعالیت در آب های عمیق افزود: باید سعی کنیم با ایجاد انگیزه و جذابیت در نوع قراردادها،زمینه حضور شرکت های بین المللی و صاحب نام را به مناطق پر ریسک همچون دریای خزر فراهم نماییم. باید توجه کنیم میزان ریسکی که یک شرکت تجاری در انعقاد قرارداد می پذیرد با میزان پاداشی که دریافت می نماید متناسب باشد. حسینی با اشاره به تفاوت کار در دریای خزر با دیگر مناطق کشور مثل خلیج فارس و زاگرس گفت: لازمه حضور شرکت های صاحب نام در عرصه آبهای عمیق ایجاد جذابیت در شرایط قرارداد است .

اصولی مدیر عامل شرکت نفت خزر نیز تصریح نمود: با توجه به نیاز این شرکت به دانش و تکنولوژی آب عمیق، شرایط قراردادهای جدید نفتی بسیار حیاتی است و مدل این قراردادها باید بگونه ای باشد که شرکت های صاحب تکنولوژی برای حضور در این حوزه ترغیب گردند .

پیش تر وزیر نفت در مصاحبه ای بر لزوم مشارکت شرکای صاحب تکنولوژی به منظور جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش تولید از آب‌های عمیق دریای خزر تاکید نموده بود .

شایان ذکر است شرکت نفت خزر تنها شرکت در مجموعه شرکت‌های وابسته به وزارت نفت است که سه عملیات بالادستی اکتشاف، توسعه و تولید را بر عهده دارد و قراردادهای IPC منطبق با صلاحیت عام شرکت نفت خزر می‌باشد . 

 

۲۷ اَمرداد ۱۳۹۴
کد خبر : ۹۸۱

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.