12
مشاور وزیر و مدیر کل بازرسی وزارت نفت در بازدید از منطقه عملیاتی خزر:

صنعت نفت باید از تجارب متخصصان شرکت نفت خزر در حوزه آبهای عمیق بهره مند گردد .

صنعت نفت باید از تجارب متخصصان شرکت نفت خزر در حوزه آبهای عمیق بهره مند گردد .
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، مشاور وزیر و مدیر کل بازرسی وزارت نفت به همراه تعدادی از معاونین و روسای بازرسی چهار شرکت اصلی وزارت نفت از بخش های مختلف منطقه عملیاتی خزر بازدید نمودند .

 

سید رحیم عقیق با بیان اینکه نگاه ها باید به خزر صنعتی معطوف شود، افزود: کشف نفت در دریای خزر و دستیابی به دانش حفاری در آبهای عمیق افتخاری است برای کشور و صنعت نفت که به همت نیروهای متخصص و کارآمد شرکت نفت خزر و با اتکال به خداوند بدست آمده است.

مشاور وزیر و مدیر کل بازرسی وزارت نفت با اشاره به حوزه فعالیت شرکت نفت خزر در آبهای عمیق و تجربه محدود صنعت نفت در این بخش اظهار داشت: صنعت نفت باید با یک برنامه ریزی صحیح از تجربیات بدست آمده و اطلاعات مهندسان و کارشناسان این شرکت در حوزه آبهای عمیق بهره مند گردیده و با تبادل دانش شرکت نفت خزر را در جهت پیشبرد اهداف بلند مدت همراهی نمایند.

وی با اشاره به حوزه کاری شرکت نفت خزر در آبهای عمیق دریای خزر به عنوان تنها شرکت نفتی فعال در سطح صنعت نفت ایران، مدیریت و مستندسازی دانش و تجربیات کسب شده را برای آیندگان به لحاظ نوپا بودن فعالیت های صنعت نفت در این عرضه بسیار ضروری دانست. همچنین نگرش مثبت مدیران ارشد صنعت نفت نسبت به فعالیت های شرکت نفت خزر در آبهای عمیق دریای خزر را مرهون تلاش چندین ساله متخصصان خدوم این شرکت دانست .

فرهنگ خطیبی معاون مدیر عامل شرکت نفت خزر نیز ضمن تشکر از حضور هیات بازرسی در منطقه عملیاتی خزر افزود: بخشی از ماموریت محول شده به شرکت نفت خزر انجام عملیات اکتشاف، توسعه و تولید در دریای خزر و استانهای شمالی می باشد که برای اولین بار در تاریخ صنعت نفت کشور  در 20 اردیبهشت 1391 موفق به دستیابی به منابع هیدروکربنی در اعماق خزر شد. دستیابی به دانش حفاری در آبهای عمیق از مهمترین دستاوردهای این شرکت بوده  و علاوه بر فعالیت های فراساحلی در حال حاضر مشغول مراحل آماده سازی حفاری اکتشافی در استان گلستان هستیم .

خطیبی در پایان با تاکید بر توانمندی پیمانکاران داخلی در ساخت پروژه های ملی افزود: سکوی نیمه شناور امیر کبیر و شناورهای چند منظوره کاسپین 1، 2 و 3 که وظیفه پشتیبانی از سکو را بر عهده دارند با تکنولوژی روز دنیا توسط متخصصان داخلی ساخته شده است .

در بخشی از این جلسه توضیحات کامل در خصوص مراحل ساخت و عملکرد سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر و شناورهای چند منظوره و لنگر انداز کاسپین توسط مهندس کمالیان مدیر بخش مهندسی و ساختمان شرکت نفت خزر ارائه گردید .

شایان ذکر است بازدید کنندگان از بخش های مختلف منطقه عملیاتی بازدید نمودند و توضیحات لازم در هر بخش توسط کارشناسان مربوط ارائه گردید .

 

 

 

 

۹ شهریور ۱۳۹۴
کد خبر : ۹۸۳

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.