12
با هدف جذب سرمایه گذاری خارجی

پروژه های اکتشافی و توسعه ای شرکت نفت خزر در کنفرانس تهران معرفی شد.

پروژه های اکتشافی و توسعه ای شرکت نفت خزر در کنفرانس تهران معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر در دومین روز از کنفرانس تهران و در پنل تخصصی معرفی طرح های نفتی دریایی ایران، پروژه های اکتشافی و توسعه ای شرکت نفت خزر با هدف جذب سرمایه گذاری خارجی در قالب کنفرانس رونمایی از قراردادهای نفتی(IPC) معرفی شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر در دومین روز از کنفرانس تهران و در پنل تخصصی معرفی طرح های نفتی دریایی ایران،  پروژه های اکتشافی و توسعه ای شرکت نفت خزر با هدف جذب سرمایه گذاری خارجی در قالب کنفرانس رونمایی از قراردادهای نفتی(IPC) معرفی شد.

بر اساس این گزارش یوسف اعتمادی، مدیر اکتشاف شرکت نفت خزر، ضمن تشریح فعالیت های اکتشافی انجام شده در حوضه خزر،  به معرفی زیر ساخت ها، امکانات موجود و پتانسیل های اکتشافی و توسعه ای در دریای خزر پرداخت.

مدیر اکتشاف شرکت نفت خزر با بیان تاریخچه ای از فعالیت های اکتشافی ایران در دریای خزر افزود: با تفسیر حدود 30هزار کیلومتر اطلاعات لرزه نگاری دوبعدی، تصویر جامعی از ساختارهای موجود در منطقه خزر جنوبی به دست آمد که بر اساس آن بالغ بر 46 ساختار کوچک و بزرگ نفتی مشخص گردید که بعد از بلوک بندی این 46 ساختار ، تعداد هشت بلوک جزو اولویت های شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت خزر قرار گرفت.

اعتمادی با بیان اینکه 4000 کیلومتر مربع لرزه نگاری سه بعدی در بلوک های 6-7-8 و 29 با هدف شناسایی دقیق پیچیدگی های ساختاری در سال 1382 تا 1384 انجام گرفته است تصریح نمود: درنهایت بر اساس طرح جامع استراتژیک و اولویت بندی های ساختارهای شناسایی شده، بلوک 2/6 به عنوان اولین اولویت حفاری تعیین گردید.

وی در ادامه به موضوع حفاری و کشف نفت در میدان سردار جنگل اشاره نمود و افزود پس از حفاری اکتشافی چاه شماره یک در این میدان تا عمق 2500 متری و کشف نفت در دریای خزر برای اولین بار در تاریخ صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران، چاه دوم در میدان سردار جنگل با هدف فعالیت های توصیفی/ اکتشافی تا عمق 3500 متری حفر و مورد آزمایش بهره برداری نیز قرار گرفت و لایه کشف شده در چاه اول تایید گردید.

اعتمادی با بیان ویژگی های نفت موجود در میدان سردار جنگل افزود: میزان نفت درجا کشف شده در یک لایه مخزنی درمیدان یاد شده، 2 میلیارد بشکه برآورد می گردد و به نظر میرسد در اعماق پایین تر، پتانسیل های قابل توجه تری نیز وجود داشته باشد.

مدیر اکتشاف شرکت نفت خزر پس از معرفی میدان سردار جنگل واقع در بلوک 6 به معرفی سه بلوک اکتشافی 24،26 و 29 پرداخت و افزود امکانات و زیر ساخت های موجود در شمال کشور از قبیل پایانه های نفتی، شرکت صدرا،شرکت حفاری شمال و همچنین پایگاه پشتیبانی شرکت نفت خزر با ظرفیت های مطلوب به منظور حضور و فعالیت شرکت های متقاضی در این حوزه وجود دارد.

کریم زبیدی معاون بررسی طرح های منابع هیدروکربوری مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران و عضو اصلی هیات مدیره شرکت نفت خزر در این پنل تخصصی گفت: وجود نفت سبک و مرغوب در میدان سردار جنگل به اثبات رسیده است و پتانسیل خوبی برای فعالیت در این حوزه وجود دارد. وی با بیان این اینکه برای فعالیت در میدان سردار جنگل به فناوری آب های عمیق نیاز است افزود: مصمم هستیم در زمینه توسعه و تولید از توان کشورهای صاحب تکنولوژی و فن آوری بهره مند شویم.

شایان ذکر است با توجه به اهمیت این رویداد مهم و ابعاد گسترده کنفرانس، سرپرست شرکت نفت خزر به همراه مدیران برنامه ریزی، مالی، امور حقوقی، پژوهش و فن آوری و مشاور عالی مدیر اکتشاف در این گردهمایی شرکت نمودند و در حاشیه کنفرانس مدیر عامل شرکت دولتی نفت آذربایجان(SOCAR) و معاون اول ایشان به همراه هیات عالیرتبه این شرکت با مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران نشست تخصصی برگزار نمودند.

 

۱۰ آذر ۱۳۹۴
کد خبر : ۱,۰۰۸

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.