12
چرخش دوباره مته های حفاری در دشت گرگان بعد از 45 سال

آغاز عملیات حفاری اکتشافی در منطقه صوفیکم استان گلستان

آغاز عملیات حفاری اکتشافی در منطقه صوفیکم استان گلستان
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، عملیات حفاری اکتشافی در منطقه صوفیکم با حضور مقامات استانی استان گلستان، سرپرست شرکت نفت خزر و جمعی از مدیران این شرکت و شرکت ملی حفاری ایران به طور رسمی آغاز شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، عملیات حفاری اکتشافی در منطقه صوفیکم با حضور مقامات استانی استان گلستان، سرپرست شرکت نفت خزر و جمعی از مدیران این شرکت و شرکت ملی حفاری ایران به طور رسمی آغاز شد.

فرهنگ خطیبی، سرپرست شرکت نفت خزر، در این مراسم با اشاره به اهداف و برنامه های این شرکت در استان های شمالی کشور اظهار داشت: در سال 89 مطالعات فنی برای شناسایی ظرفیت های هیدروکربنی در منطقه صوفیکم در استان گلستان در دستور کار قرار گرفت که بر اساس رسالت و ماموریت شرکت نفت خزر در سه استان گلستان، گیلان و مازندران طی چند سال گذشته با بازنگری و به روزرسانی مطالعات انجام شده در استان گلستان و انجام 1250 کیلومتر عملیات لرزه نگاری دو بعدی در این استان و با هدف بررسی احتمال وجود هیدروکربن، حفاری یک حلقه چاه اکتشافی در منطقه صوفیکم استان گلستان برنامه ریزی و در چارچوب قراردادی به شرکت ملی حفاری ایران واگذار شد.

خطیبی در ادامه اظهار داشت: امیدواریم بعد از گذشت حدود 45 سال از آخرین عملیات حفاری در دشت گرگان، با شروع چرخش مته حفاری اکتشافی در منطقه صوفیکم استان گلستان عملیات حفاری این چاه در مدت زمان تعیین شده به نتیجه رسیده و به عنوان یک رویداد مهم در توسعه و آبادانی خطه شمال راوی اخبار خوش برای مردم استان باشیم .

بنابر این گزارش، حسن صادقلو استاندار گلستان نیز شروع عملیات حفاری اکتشافی در منطقه صوفیکم استان گلستان را یک تحول بنیادین در استان دانست و خاطر نشان کرد: بیشترین پروژه های اکتشافی در جنوب کشور متمرکز است و این اولین پروژه شمال ایران محسوب می شود که در حوزه مشترک مرزی ایران و ترکمنستان و نزدیکی دریای خزر قرار دارد. وی در ادامه از زحمات وزارت نفت به منظور فعالیت های انجام شده در آن استان قدردانی نمود و این اقدام شرکت ملی نفت ایران را در شکل گیری منطقه آزاد گلستان در آینده نزدیک مثبت ارزیابی نمود.

شایان ذکر است طی سال های 1335 تا 1343 در منطقه شمال کشور در استان های گلستان ، گیلان و مازندران تعداد 16 حلقه چاه در مناطق ساحلی حفاری شده است که 11 حلقه چاه مربوط به استان گلستان می باشد. آخرین حفاری در استان گلستان حدود 45 سال پیش در منطقه قزل تپه بوده است .

۲۵ آذر ۱۳۹۴
کد خبر : ۱,۰۱۲

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.