12
با هدف انتقال سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر به موقعیت جدید حفاری

آخرین مرحله از عملیات پیش لنگر اندازی در بخش عمیق دریای خزر انجام شد

آخرین مرحله از عملیات پیش لنگر اندازی در بخش عمیق دریای خزر انجام شد
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر آخرین مرحله از عملیات پیش لنگراندازی سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر در موقعیت جدید حفاری در دریای خزر به همت کارشناسان و متخصصان مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت نفت خزر با موفقیت انجام شد.

بر اساس این گزارش با توجه به لزوم توسعه فعالیت های اکتشافی شرکت نفت خزر در بخش عمیق دریای خزر منطبق با اهداف و ماموریت های تعریف شده، پس از انجام مطالعات جامع فنی و مهندسی مورد نیاز امکان اجرای عملیات ممکن گردید و با لحاظ نمودن کلیه مسائل مرتبط با موضوع از جمله رعایت  مسائل ایمنی، ارزیابی خطر

(Risk assessment) و همچنین شرایط محیطی و جغرافیایی موقعیت جدید، عملیات پیش لنگر اندازی طبق روش اجرایی تهیه شده و بر اساس طرح چیدمان لنگرها (Anchor pattern) با موفقیت انجام شد.

این گزارش می افزاید سکوی نیمه شناور امیرکبیر به منظور انجام عملیات حفاری در آبهای عمیق توسط هشت لنگر و هشت رشته زنجیر در موقعیت مورد نظر جهت انجام عملیات حفاری استقرار می یابد که در اجرای عملیات پیش لنگر اندازی تعداد 7 لنگر 20 تنی توسط هفت رشته زنجیر به طول 1100 متر و پنج رشته کابل 500 متری در موقعیت های از پیش تعیین شده توسط سیستمهای موقعیت یاب نصب گردیده اند و لنگر هشتم در زمان انتقال سکو به موقعیت مورد نظر در محل خود در دریا قرار خواهد گرفت .

این عملیات پیچیده با بهره گیری از دانش و تجربیات تیم های متخصص داخلی و  با استفاده از شناورهای لنگرانداز کاسپین (1) و (2) با موفقیت انجام پذیرفت.

در این عملیات از تلاش بی وقفه متخصصان شرکت حفاری شمال،موسسه رده بندی ایرانیان به عنوان نماینده کلاس سکو و دیگر دست اندرکاران تشکر ویژه می گردد. متعاقب عملیات فوق و بعد از کنترل های نهایی روش اجرایی انجام کار، به زودی عملیات جابجایی، انتقال و استقرار سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر در موقعیت جدید (بلوک 1/8) جهت انجام عملیات حفاری انجام خواهد شد .

 

۱۳ تیر ۱۳۹۵
کد خبر : ۱,۰۳۶

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.