12
با اتمام بررسی های فنی

دستاوردهای چاه اکتشافی مورد مطالعه در منطقه صوفیکم استان گلستان تشریح شد

دستاوردهای چاه اکتشافی مورد مطالعه در منطقه صوفیکم استان گلستان تشریح شد
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر دستاوردهای حاصل از حفر چاه اکتشافی مورد مطالعه در منطقه صوفیکم استان گلستان تشریح شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر دستاوردهای حاصل از حفر چاه اکتشافی مورد مطالعه در منطقه صوفیکم استان گلستان تشریح شد.

فرهنگ خطیبی سرپرست شرکت نفت خزر در جلسه ای که به همین منظور با حضور دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان و اسداله قره خانی نماینده مردم علی آباد کتول و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس به میزبانی شرکت نفت خزر برگزار شده بود به تشریح حوزه فعالیت ها و دستاوردهای شرکت نفت خزر در خطه شمال کشور پرداخت. خطیبی با اشاره به چالش ها و محدودیت های عملیاتی در دریای خزر، دستاوردها و نتایج حاصل شده در این مدت را برای صنعت نفت بسیار ارزشمند دانست. وی اجرای عملیات حفاری و کشف نفت در آبهای عمیق دریای خزر به دست توانمند متخصصان داخلی را نقطه عطف صنعت نفت در عمر یکصد ساله خود دانست. سرپرست شرکت نفت خزر با اشاره به ابعاد گسترده فنی، مهندسی و عملیاتی مرتبط با جابجایی سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر افزود: به رغم چالش های موجود در دریای خزر عملیات جابجایی، انتقال و استقرار سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر در موقعیت جدید جهت انجام عملیات حفاری در حال انجام است و مراحل پایانی خود را طی می کند.

در ادامه این نشست یوسف اعتمادی، مدیر اکتشاف شرکت نفت خزر نیز با بیان تاریخچه فعالیت های اکتشافی در استان گلستان افزود: قدمت مطالعات زمین شناسی در دشت گرگان به بیش از نیم قرن
می رسد. وی با اشاره به اولین برداشت های غیر لرزه ای درسال 1335 در دشت گرگان، اجرای پروژه
لرزه نگاری دو بعدی اخیر در استان گلستان به طول 1205 کیلومتر و اتمام عملیات حفاری اکتشافی در منطقه صوفیکم در سال 1395 را گواهی بر قدمت و اهمیت فعالیت های اکتشافی در آن منطقه دانست.  

مدیر اکتشاف شرکت نفت خزر با توضیح در مورد مراحل اجرایی عملیات حفاری اکتشافی در منطقه صوفیکم، نتایج بدست آمده را از نقطه نظر اکتشافی ارزشمند ارزیابی نمود.

اعتمادی شناسایی ساختار های کم عمق و عمیق جدید در منطقه مورد مطالعه، آشنایی با وضعیت گسترش و ضخامت سازند های حوزه خزری در محدوده دشت گرگان به لحاظ مشخص شدن وضعیت سیستم هیدروکربنی از طریق تلفیق آن با اطلاعات قدیمی و همچنین به اثبات رسیدن وجود سنگ مخزن مناسب در این ناحیه را از مهمترین نتایج انجام عملیات حفاری اکتشافی در آن منطقه دانست.

دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان و اسداله قره خانی نماینده مردم علی آباد کتول و سخنگوی کمیسیون انرژی ضمن تقدیر از شرکت نفت خزر به منظور فعالیت های انجام شده در استان گلستان، آمادگی خود را برای حمایت از تدوام فعالیت های اکتشافی در آن منطقه اعلام نمودند.

 

۵ اَمرداد ۱۳۹۵
کد خبر : ۱,۰۳۷

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.