12
با حضور کارشناسان شرکت نفت خزردر چهارمین کنگره ملی صنعت حفاری ایران

دستاوردها و چالش های حفاری در آب های عمیق دریای خزر تشریح شد .

دستاوردها و چالش های حفاری در آب های عمیق دریای خزر تشریح شد .
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، چهارمین کنگره ملی صنعت حفاری ایران با حضور مدیران، روسا و کارشناسان صنعت حفاری در بخش دولتی و خصوصی به مدت دو روز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، چهارمین کنگره ملی صنعت حفاری ایران با حضور مدیران، روسا و کارشناسان صنعت حفاری در بخش دولتی و خصوصی به مدت دو روز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.این کنگره در قالب  پانل های تخصصی و مدیریتی به بررسی مسائل مربوط به صنعت حفاری در گستره ملی پرداخت و مباحث کاربردی حوزه حفاری ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش، علی کاردر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه برگزاری پانل مدیریت کلان و استراتژیک حفاری، بر تدوام فعالیت های اکتشافی در آب های عمیق دریای خزر تاکید نمود. وی با اشاره به اینکه در بخش بالادستی صنعت نفت ، بحث حفاری جدی و تاثیرگذار است، افزود : اقدامات انجام شده شرکت نفت خزر در آب های عمیق مطابق با سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران و صنعت نفت بوده و موضوع حفاری اکتشافی در بلوک های تعریف شده دریای خزر در حال بررسی است.

این گزارش می افزاید شرکت نفت خزر با حضور فعال و حداکثری مدیران، روسا و کارشناسان خود در بخش پانل تخصصی به تشریح فعالیت های این شرکت در بخش فراساحل و آب های عمیق پرداخت.

یوسف اعتمادی مدیر اکتشاف شرکت نفت خزر در پانل تخصصی حفاری فراساحل با حضور مشتاقان این حوزه  به "بررسی وضعیت حفاری در آب های عمیق ایران " پرداخت. وی با تشریح مأموریت شرکت نفت خزر،  دستاوردهای حاصل شده در حوزه فراساحل و آب های عمیق را فراتر از انتظار دانست . اعتمادی تصریح نمود: دانش حفاری در آب های عمیق توسط متخصصان داخلی و در شرایط سخت تحریم کسب و متناسب با شرایط ویژه حاکم بر دریای خزر بومی گردید. وی حفاری و آزمایش موفقیت آمیز دو حلقه چاه در میدان سردار جنگل را به رغم چالش های پیش روی، نقطه عطف صنعت حفاری در تاریخ صنعت نفت کشور دانست.

همچنین در پانل تخصصی خدمات نمودارگیری ، ملک محمد گیتی رئیس اداره پتروفیزیک شرکت نفت خزر با ایراد سخنرانی به موضوع " ارزیابی و رتبه بندی شرکت های خدمات نمودارگیری و مشاوران پتروفیزیکی بر اساس تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی "  در حوزه آب های عمیق پرداخت .

شایان ذکر است کارشناسان شرکت نفت خزر امسال نیز همانند سال های گذشته علاوه بر حضور فعال در این کنگره ، در جلسات کمیته های تخصصی پیش از برگزاری کنگره با حضور کارشناسان صنعت نفت کشور اعم از کمیته های فنی خدمات نمودارگیری ، چاه آزمایی ، اسیدکاری و بخش حفاری مشارکت فعال داشتند .     

 

 

۸ اسفند ۱۳۹۵
کد خبر : ۱,۰۵۸

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.