12
با حضور معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی

اولین جلسه هیات مدیره شرکت نفت خزر با حضور اعضا جدید در سال 96 برگزار شد .

اولین جلسه هیات مدیره شرکت نفت خزر با حضور اعضا جدید در سال 96 برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، اولین جلسه هیات مدیره این شرکت در سال 1396 با حضور دکتر منوچهری معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی و اعضاء جدید هیات مدیره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، اولین جلسه هیات مدیره این شرکت در سال 1396 با حضور دکتر منوچهری معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی و اعضاء جدید هیات مدیره برگزار شد.

دکتر منوچهری ضمن قدردانی از تلاش بی وقفه اعضاء سابق هیات مدیره شرکت نفت خزر اظهار داشت: توسعه فعالیت های اکتشافی در شمال کشور مستلزم برنامه ریزی لازم جهت  فراهم آوردن امکان حضور سرمایه گذاران بین المللی است.  وی با اشاره به اینکه امکان سرمایه گذاری و اکتشاف در خزر بایستی به صرفه و اقتصادی باشد، تصریح کرد: به دلیل پیچیدگی های دانش فنی، هزینه و ریسک بالای اکتشاف و توسعه در آب عمیق، ملزم به استفاده از فرصت های سرمایه گذاری توسط شرکت های صاحب نام در این حوزه هستیم. معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر را سرمایه ملی برشمرد و اظهار داشت : این سکوی مدرن با تکنولوژی روز دنیا توسط متخصصان داخلی ساخته شده است و باید برای دستیابی به اهداف متعالی صنعت نفت با بهره گیری بهینه از این سرمایه ملی گام برداریم .  

علی اصولی نایب رئیس سابق هیات مدیره شرکت نفت خزر در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم تداوم و ضرورت توسعه فعالیت های اکتشافی در دریای خزر و استانهای شمالی کشور افزود: باید با رعایت تمامی ملاحظات موجود ، فعالیت های اکتشافی در حوضه خزر بعنوان یک پروژه ملی با پیگیری و جدیت دنبال شود تا به اهداف مورد نظر دست یابیم . وی با اشاره به چالش ها و موانع موجود در حوزه خزر افزود: انتظار داریم با حضور اعضای جدید هیات مدیره با توجه به ویژگی افراد منتخب با همفکری و خرد جمعی ماموریت ترسیم شده برای شرکت نفت خزر محقق گردد .

سید صالح هندی رئیس هیات مدیره شرکت نفت خزر نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات بی نظیر انجام شده در دریای خزر افزود : کار در خزر بسیار سخت و ویژه است و موفقیت های کسب شده برای اولین بار در تاریخ صنعت نفت ایران در منطقه بکر و ناشناخته ستودنی است. هندی با اشاره به دستاوردهای کسب شده و ورود ایران به باشگاه حفاری در آب عمیق اظهار داشت : باید با اتخاذ تدابیر لازم و مبتنی بر سیاست های کلان شرکت ملی نفت ایران تصمیم های درستی برای حوزه خزر در نظر گرفت . رئیس هیات مدیره شرکت نفت خزر در پایان با تقدیر از تلاش مدیران قبلی شرکت نفت خزر در حفظ و استمرار برنامه ها و سیاست های کلان صنعت نفت تاکید نمود.

محسن دلاویز مدیرعامل شرکت نفت خزر نیز طی سخنانی با تاکید بر ارائه مدل جدید قراردادها در خزر افزود: با توجه به نیاز این شرکت به دانش و تکنولوژی آب عمیق، شرایط قراردادهای جدید نفتی بسیار حیاتی است و مدل این قراردادها باید بگونه ای باشد که شرکت های صاحب تکنولوژی برای حضور در این حوزه ترغیب گردند. وی با اشاره به بسترهای ایجاد شده در شرکت نفت خزر و همچنین تجربیات و دانش بدست آمده توسط متخصصان این شرکت در حوزه آب عمیق، تصریح نمود : باید با تشکیل کارگروه ویژه جهت مذاکره با شرکت های صاحب نام بین المللی نسبت به شناسایی و بهره گیری از توان شرکتهای صاحب دانش و تکنولوژی به منظور اجرای هرچه بهتر پروژه ها در دریای خزر اقدام نمود.

شایان ذکر است ترکیب اعضای جدید هیات مدیره شرکت نفت خزر عبارتند از: سید صالح هندی رئیس هیات مدیره شرکت نفت خزر، محسن دلاویز مدیر عامل و نایب رئیس هیات مدیره و همچنین آقایان هرمز قلاوند، سعید حافظی، سید عبدالجلیل رضوی، حسین کاظمی منش و مصطفی بوجاری از اعضای هیات مدیره این شرکت می باشند.

 

۲۹ فروردین ۱۳۹۶
کد خبر : ۱,۰۶۱

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.