12
مدیرعامل شرکت نفت خزر خبر داد

امضا قریب الوقوع تفاهم نامه مطالعاتی در خزر با لوک اویل روسیه

امضا قریب الوقوع تفاهم نامه مطالعاتی در خزر با لوک اویل روسیه
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، بزودی تفاهم نامه همکاری مشترک مطالعاتی در حوزه جنوبی دریای خزر با شرکت لوک اویل روسیه منعقد خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، بزودی تفاهم نامه همکاری مشترک مطالعاتی در حوزه جنوبی دریای خزر با شرکت لوک اویل روسیه منعقد خواهد شد.

محسن دلاویز مدیرعامل شرکت نفت خزر ضمن استقبال از سخنان دکتر لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم توجه به ظرفیتهای هیدروکربنی در دریای خزر و لزوم سرمایه گذاری در این منطقه اظهار داشت: برای استفاده از ظرفیت های موجود در دریای خزر، سخنان دکتر لاریجانی همسو و منطبق با راهبرد وزارت نفت در دریای خزر است. وی افزود: با توجه به بسترهای ایجاد شده در شرکت نفت خزر و همچنین تجربیات و دانش بدست آمده توسط متخصصان این شرکت در حوزه آب عمیق، بطور جدی در حال مذاکره با شرکت های توانمند بین المللی برای مشارکت و سرمایه گذاری در مطالعه، اکتشاف، توسعه و تولید نفت در دریای خزر هستیم و بزودی تفاهم نامه برای همکاری مشترک مطالعاتی در حوزه جنوبی دریای خزر با شرکت لوک اویل روسیه امضا خواهد شد.

دلاویز تصریح نمود: با توجه به ریسک بالا و پیچیدگی خاص سرمایه گذاری در دریای خزر ضروری است از همه ظرفیت های قانونی جهت نیل به این مهم استفاده شود و بر این اساس، آمادگی کامل داریم تا از ظرفیت بسیار بالای ریاست مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی مجلس بیشترین بهره و استفاده را بنماییم.  وی ضمن تاکید بر اهمیت دریای خزر به عنوان منبع سرشار از پتانسیل های هیدروکربنی و نقش آن در فرایند تامین انرژی در آینده کشور اظهار داشت: امیدواریم با افزایش تعاملات بین المللی، منافع شرکت نفت خزر از طریق جذب سرمایه خارجی و انتقال تکنولوژی آب عمیق تامین گردد .

مدیر عامل شرکت نفت خزر با بر شمردن فاکتورهایی همچون افزایش جمعیت جهان، افزایش تقاضای جهانی، کاهش ذخایر هیدروکربنی و پیشرفت و توسعه فناوری های جدید در زمینه اکتشاف و تولید از آب عمیق را از عوامل موثر در حرکت کشورها به سمت بهره برداری از منابع هیدروکربنی آب عمیق دانست.

 

 

۱۷ تیر ۱۳۹۶
کد خبر : ۱,۱۲۶

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.