12
لاریجانی در نشست شورای اداری استان گیلان

ایران باید سرمایه گذاری نفت در دریای خزر را شروع کند.

ایران باید سرمایه گذاری نفت در دریای خزر را شروع کند.
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، رئیس مجلس شورای اسلامی لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه برداشت نفت از دریای خزر را تاکید نمود.


به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، رئیس مجلس شورای اسلامی لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه برداشت نفت از دریای خزر را تاکید نمود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان گیلان با اشاره به طرح مسائل و مشکلات از سوی اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: طرح این مسائل نشان دهنده دغدغه‌ نمایندگان نسبت به وضعیت استان گیلان است و قطعاً این مسائل باید مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان گیلان برای توسعه اقتصادی و فرهنگی افزود: نمایندگان فعال در مجلس و استانداری پیگیر و همچنین ظرفیت های منابع انسانی و منابع طبیعی بسیار خوب در توسعه گیلان بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه نگاه من نسبت به آینده کشور مثبت است، گفت: طرح این مسئله به هیچ وجه یک تعارف نیست بلکه اوضاع به گونه‌ای پیش می‌رود که ان‌شاء‌الله اوضاع کشور به سمت وضعیت مطلوب پیش خواهد رفت هرچند مخاطراتی در این عرصه وجود خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعاً مخاطرات در عرصه‌های مختلف وجود دارد، اما این مسائل نباید موجب خالی شدن دل مسئولان شود، زیرا جمهوری اسلامی از یک دقت نظر در مسائل راهبردی برخوردار است حال می‌توان با توجه به ظرفیت‌های کشور تصمیم‌گیری را اتخاذ کرد تا شرایط در آینده در سطح کلان و ملی امیدوارکننده باشد.

لاریجانی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های کنونی استان گیلان موضوع پروژه‌های پتروشیمی است که قطعاً اجرای این پروژه‌ها سبب افزایش اشتغال و افزایش درآمد استان می‌شود البته مسئولان و نمایندگان استان باید بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه به میدان بیاورند و قطعاً ما نیز کمک می‌کنیم تا اعتبارات لازم به ویژه از صندوق توسعه ملی برای این حوزه در نظر گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه قطعاً سرمایه‌گذاری در حوزه برداشت نفت در دریای خزر باید آغاز شود، گفت: دلیلی ندارد که ما این روند را در دریای خزر متوقف کنیم از این رو مسئله توسعه صنعت نفت در دریای خزر باید مورد پیگیری قرار گیرد.

شایان ذکر است در نشست رئیس مجلس با اعضای شورای اداری استان گیلان نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح موضوعات مختلف مسائل کلان استان را مورد بررسی قرار دادند.  

 

۱۷ تیر ۱۳۹۶
کد خبر : ۱,۱۲۷

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.