12
رئیس جمهوری در دفاع از وزیر پیشنهادی نفت:

نام «زنگنه» برای جذب سرمایه خارجی «برند» است

نام «زنگنه» برای جذب سرمایه خارجی «برند» است
رئیس جمهوری بر ضرورت جذب سرمایه خارجی و فناوری در صنعت نفت تاکید کرد و گفت: نام مهندس بیژن زنگنه برای جذب سرمایه خارجی «برند» است.


به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی که امروز (یکشنبه، 29 مردادماه) برای دفاع از کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس رفته بود، اظهار کرد: ما در یک جاده، تنها حرکت نمی‌کنیم بلکه در یک میدان رقابت هستیم، با استفاده از فناوری پیشرفته می‌توان به جای برداشت ۵۰ هزار بشکه نفت از یک میدان، ۱۰۰ هزار بشکه نفت برداشت کرد.

وی افزود: برای توسعه یک میدان که هم اکنون به طور مثال 50 هزار بشکه تولید روزانه دارد، شرکتی اعلام کرده است می‎تواند تولید را به 80 هزار بشکه برساند و شرکت دیگری اعلام کرده می‎تواند تولید روزانه این میدان را به بیش از 100 هزار بشکه برساند.

رئیس جمهوری ادامه داد: زمانی در جایی پرسیدم برای فلان پروژه نفتی چقدر سرمایه لازم است؟ گفتند حدود 6 تا 7 میلیارد دلار سرمایه می خواهد. از کجا باید این پول را بیاوریم؟ ما امروز هم سرمایه می‌خواهیم هم فناوری. کجاست این سرمایه؟ ما برای نفت و گاز حدود 200 میلیارد دلار سرمایه می‌خواهیم که حدود 100 میلیارد دلار طرح‎های آن آماده است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: من چرا اصرار داشتم که مهندس زنگنه وزیر نفت شوند؟ خودشان اصرار داشتند یک جوان به عنوان وزیر نفت انتخاب شود و ایشان به عنوان مشاور در کنار وی فعالیت کنند. این پیشنهاد در ابتدا  وسوسه برانگیز بود، اما کمی که فکر کردم، گفتم من 100 میلیارد دلار سرمایه خارجی در صنعت نفت می‌خواهم آیا این جوان می تواند این میزان سرمایه را جذب کند؟ من وزیری می خواهم که اسمش برای جذب سرمایه خارجی «برند» باشد، آقای زنگنه اسمشان «برند» است.

روحانی ادامه داد: وزیری می‌خواهم که برند باشد، برخی وزرا نامشان برند است و جذابیت خارجی دارند، برای من مهم است که وزیر نفت برند باشد و بتواند سرمایه خارجی وارد کشور کند، وزیری می‌خواهم که در دل کار پرورش و بزرگ شده باشد.

رئیس جمهوری در ادامه دفاع از وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم عنوان کرد: اگر خواهان توسعه و تحرک در صنعت نفت و گاز هستیم باید از فناوری‌های روزآمد دنیا استفاده کنیم، هیچ کشوری با انزوا پیشرفت نکرده است.

وی تصریح کرد: حوزه‌ها و میدان‌های نفتی را می‌توان با کمک سرمایه گذاران خارجی توسعه داد، امروز به سرمایه و فناوری نیاز مبرم داریم.

 

 

۳۰ اَمرداد ۱۳۹۶
کد خبر : ۱,۱۸۳

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.