12
بر مبنای تفاهم‌نامه‎های اخیر

ایران و روسیه در مطالعه نفتی نواحی خزر جنوبی همکاری می‎‏کنند

ایران و روسیه در مطالعه نفتی نواحی خزر جنوبی همکاری می‎‏کنند
بر مبنای تفاهم‌نامه‎ای که بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت لوک‎اویل روسیه امضا شد، مطالعه مشترک در نواحی خزر جنوبی و دشت‎آبادان در دستور کار ۲ شرکت قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، مدیریت امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران مجری مطالعات در هر ۲ تفاهم‌نامه امضا شده خواهد بود و شرکت نفت خزر به عنوان همکار طرف ایرانی، مدیریت اکتشاف را در مطالعات مربوط به بخش دریای خزر همراهی می‎‏کند.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت ایران و شرکت لوک اویل روسیه، در حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و واگیت الکپروف، مدیرعامل لوک اویل و پیش از آغاز دیدار دو جانبه آنان در مسکو، ۲ تفاهمنامه همکاری مطالعاتی امضا کردند و مطالعه خزر جنوبی و دشت آبادان، محور این همکاری مشترک خواهد بود. در این مذاکرات که با حضور مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه انجام شد، دو طرف بر گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف نفتی تاکید کردند.

همچنین مدیرعامل لوک اویل تاکید کرد که برای گسترش همکاری‌های نفتی در بخش‌های مختلف، علاقه دو جانبه وجود دارد. زنگنه نیز با تاکید بر اهمیت همکاری‌های نفتی ایران و روسیه، نشست جی‌یی‌سی‌اف در مسکو و همچنین هم‌افزایی دو کشور در این عرصه ها را برای تقویت همکاری‌ها تاثیرگذار برشمرد.

شایان ذکر است دکتر محسن دلاویز مدیرعامل شرکت نفت خزر نیز باتوجه به رویکردهای حاکم بر فعالیت های تولیدی و توسعه ای در خزر از طریق جذب فرصت های سرمایه گذاری و بهره گیری از توان تکنولوژیکی شرکت های صاحب نام در حوزه آب عمیق مقام عالی وزارت نفت را در این سفر همراهی نمود.

نوزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو جی‌یی‌سی‌اف در مسکو و به ریاست الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، برگزار می‌گردد.

 

۱۲ مهر ۱۳۹۶
کد خبر : ۱,۲۱۴

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.