12
بین شرکت نفت خزر و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت انجام شد

امضاء تفاهم نامه همکاری های فنی ،علمی و اکتشافی

امضاء تفاهم نامه همکاری های فنی ،علمی و اکتشافی
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر تفاهم نامه همکاری های فنی، علمی و اکتشافی بین
شرکت نفت خزر و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با هدف استفاده بهینه از امکانات، اطلاعات و توانمندی های طرفین منعقد گردید .


به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر تفاهم نامه همکاری های فنی، علمی و اکتشافی بین
شرکت نفت خزر و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با هدف استفاده بهینه از امکانات، اطلاعات و توانمندی های طرفین منعقد گردید .

این تفاهم نامه توسط محسن دلاویز مدیرعامل شرکت نفت خزر و سید صالح هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به امضاء رسید و همکاری های مشترک به منظور تبادل تجربیات، داده ها و اطلاعات، دانش و توانمندی فنی، مطالعات و مشاهدات علمی در بخش های زمین شناسی، ژئوفیزیک، حفاری، مهندسی نفت، نقشه برداری، ایمنی، بهداشت، محیط زیست و آموزش را می توان از اهم موضوعات این تفاهم نامه برشمرد .

محسن دلاویز مدیرعامل شرکت نفت خزر با استقبال از مفاد این تفاهم نامه اظهار داشت : اطمینان دارم با حمایت های مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ، می توانیم با یک کار گروهی مناسب، به یک هم افزایی و ارزش افزوده در پروژه ها برسیم . وی با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب موجود در خزر افزود : تلاش برای جذب سرمایه و فناوری در خزر با جدیت ادامه دارد و در تعامل با شرکت‎های بین‎المللی در صدد هستیم مقدمات انجام فعالیت‎های توسعه‎ای در خزر را فراهم نماییم. دلاویز با اشاره به محورهای تعریف شده در این تفاهم نامه گفت: همکاریهای فنی، علمی و اکتشافی با مدیریت اکتشاف در سه محور برنامه پنج ساله اکتشافی در دریا و سواحل خزر، تفاهم نامه با شرکت لوک اویل و مطالعات دشت گرگان انجام خواهد شد .

سید صالح هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران نیز درخصوص این تفاهم نامه افزود : یکی از اهداف مهم مدیریت اکتشاف تقویت ارتباطات با شرکت های تولیدی و بهره برداری می باشد و این مسیر پیش خواهد رفت تا به نتایج مورد نظر دست یابیم . وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه اخیر با شرکت لوک اویل روسیه در حوزه خزر نیز افزود : باید با همکاری مدیریت اکتشاف و شرکت نفت خزر هر چه سریع تر فعالیت ها مشخص شده و در ماههای آتی مراحل اجرایی کار آغاز شود . هندی در ادامه تصریح نمود، شورای عالی اکتشاف به ریاست مقام عالی وزارت نفت مدیریت اکتشاف را مکلف نموده است که برنامه حفاری در دریا و خشکی را برای برنامه پنجم توسعه تدوین کند و به تصویب هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران برساند .

سید صالح هندی در پایان با تاکید بر فصل جدید همکاری های مشترک و تقویت ارتباطات با شرکت نفت خزر خاطر نشان کرد: با توجه به اولویت های مقام عالی وزارت نفت همکاری های مشترکی با شرکت نفت خزر در استان های ساحلی انجام خواهد شد که از آن جمله می توان به حفاری اکتشافی در منطقه کپه داغ با هدف توسعه فعالیت های اکتشافی در مناطق شمالی کشور اشاره نمود .

یوسف اعتمادی مدیر اکتشاف شرکت نفت خزر در این مراسم با اشاره به ظرفیت های موجود در دو مجموعه اظهار داشت : پس از سالها به یک نتایج عملی برای انجام همکاری های مشترک رسیده و باید در این راستا از ظرفیت های کارشناسی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت خزر بهره گرفت تا برآیند آن کار بزرگی را رقم زند .

 

۲۳ مهر ۱۳۹۶
کد خبر : ۱,۲۲۴

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.