12
مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت

شرکت‌های ایرانی و روسی برای توسعه 10 میدان نفت و گاز مذاکره می‌کنند

شرکت‌های ایرانی و روسی برای توسعه 10 میدان نفت و گاز مذاکره می‌کنند
سید صالح هندی، مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: شرکت‌های ایرانی و روسی برای اکتشاف چند میدان نفتی در فلات قاره ایران واقع در خلیج فارس مذاکره می‌کنند.


مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت اعلام کرد که شرکت‌های ایرانی و روسی زمینه‌های همکاری در توسعه 10 میدان نفت و گاز را بررسی می‌کنند.

سید صالح هندی، مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: شرکت‌های ایرانی و روسی برای اکتشاف چند میدان نفتی در فلات قاره ایران واقع در خلیج فارس مذاکره می‌کنند.

وی گفت: شرکت ملی نفت اکنون تفاهم‌نامه های کافی با شرکت های روس امضا کرده است و اکنون منتظر امضای قراردادها و اجرایی شدن پروژه هاست؛ طبق گزارش هایی که من دریافت کرده ام، شرکت ملی نفت با شرکت های روس لوک اویل، روسنفت، زاروبژنفت، تاتنفت، گازپروم و گازپروم نفت تفاهم‌نامه امضا کرده است و ما برای بیش از 10 قرارداد توسعه میدان های نفت و گاز مذاکره می کنیم.

مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت اعلام کرد همکاری هم در میدان های خشکی و هم فراساحلی در حال بررسی است. به گفته وی، میدان های منصوری، آب تیمور، کیش، یاران، مارون، لایه نفتی پارس جنوبی، کوپال، آبان، اسفندیار، پایدار غربی، دهلران، پارس شمالی، آذر، چنگوله و چشمه خوش، از جمله میدان هایی هستند که درباره آنها با شرکت های روس مذاکره می شود.

هندی گفت: همزمان، شرکت های روس می توانند با مشارکت شرکت های اروپایی، چینی و جنوب شرق آسیا، سهم خود را در بازار نفت و گاز ایران افزایش دهند.

وی افزود: از آنجا که ایران تصمیم به استفاده از توانایی شرکت های روس گرفته است، شرکت ملی نفت در حال مذاکره با دیگر شرکت هاست و اگر آنها بتوانند قراردادی امضا کنند، با شرکت لوک اویل شراکت خواهند کرد.

به گفته مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت، مذاکره فنی با لوک اویل درباره میدان های آب تیمور و منصوری هم اکنون نهایی شده است.

هندی گفت: مذاکره فنی نهایی شده است و لوک اویل دیدگاه های شرکت ملی نفت را دریافت کرده و نسخه نهایی پیشنهاد این شرکت ارسال خواهد شد؛ پس از آن، مذاکره قانونی و مالی آغاز می شود و طبق برنامه، این مذاکرات فشرده و دشوار ظرف 45 روز نهایی می شود و مهمترین دلیل آن، فوریتی است که شرکت ملی نفت برای امضای قراردادها دارد.

طبق نظر وی، از دید شرکت ملی نفت ایران راه حل های ارائه شده از سوی شرکت های نفتی روس برای توسعه مخازن در ایران باید بهبود یابد.

مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت گفت: ما تاکنون در پروژه های بالادستی با شرکت های روس همکاری نداشته ایم اما درباره پیشنهادهای  شرکت های روس نیازمند بازنگری و تطبیق بیشتر با دیدگاه های کارفرماست.

هندی گفت: وزیر نفت ایران با وزیر انرژی روسیه و مدیران شرکت های نفت و گاز روسیه درباره این مسائل مذاکره کرده و گزارشی مقایسه ای ارائه شد که مسئولان و شرکت‌های روس را قانع کرد که باید اصلاحاتی در پیشنهادهای خود انجام دهند.

 

۶ آبان ۱۳۹۶
کد خبر : ۱,۲۲۹

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.