12
با امضای تفاهم نامه همکاری

مطالعه توسعه میدان نفتی سردار جنگل به شرکت ORG نروژ سپرده شد .

مطالعه توسعه میدان نفتی سردار جنگل به شرکت ORG نروژ سپرده شد .
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر مراسم امضای یادداشت تفاهم میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت ORG نروژ در زمینه مطالعه توسعه میدان سردار جنگل و بلوکهای اکتشافی 24،26 و 29 دریای خزر برگزار شد .

 

بر اساس این گزارش، محسن دلاویز مدیرعامل شرکت نفت خزر به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران با شرکت ORG نروژ یادداشت تفاهمی امضا نمود که بر مبنای آن، مطالعه توسعه میدان سردار جنگل و بلوکهای اکتشافی 24،26 و 29 دریای خزر در دستور کار این شرکت نروژی قرار گرفت .

زمانی نیا معاون امور بین الملل وزیر نفت در مراسم امضای این تفاهم نامه به ساختار میدان سردار جنگل و کشف نفت در این میدان اشاره و ابراز امیدواری نمود که شرکت نروژی نتایج مطالعات خود در زمینه توسعه این میدان و همچنین بلوکهای اکتشافی 24،26 و 29 دریای خزر را ارائه دهد . وی با اشاره به سابقه خوب همکاری صنعت نفت ایران با شرکت های نروژی ، ابراز امیدواری نمود امضای این تفاهم نامه بتواند به توسعه همکاری میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت ORG نیز منتهی شود .

غلامرضا منوچهری معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت های هیدروکربنی موجود در خزر افزود : تلاش برای جذب فرصت های سرمایه گذاری و فناوری های نوین در خزر با جدیت ادامه دارد و در تعامل با شرکت‎های بین‎المللی در صدد هستیم مقدمات انجام فعالیت‎های توسعه‎ای در خزر را فراهم نماییم.

نماینده شرکت ORG در این نشست از فرصت ایجاد شده برای تعامل با شرکت ملی نفت ایران ابراز خرسندی نمود .  

شایان ذکر است، با توجه به تاکید مقام عالی وزارت نفت مبنی بر جذب فرصت های سرمایه گذاری و فعالیت های اکتشافی و توسعه ای در دریای خزر، موضوع به صورت جدی و از طریق انجام مذاکرات بین المللی و انعقاد تفاهم نامه های کاری با شرکت های صاحب نام در حوزه آب عمیق در حال انجام می باشد .

 

 

۱۰ آبان ۱۳۹۶
کد خبر : ۱,۲۳۹

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.