12
معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران :

فناوری نروژ می‎تواند در توسعه خزر به ایران کمک کند

فناوری نروژ می‎تواند در توسعه خزر به ایران کمک کند
معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران بیان کرد: فناوری نروژ می تواند به ایران در توسعه خزر کمک کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، غلامرضا منوچهری در مراسم امضای تفاهمنامه بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت ORG نروژ که عصر سه شنبه (9 آبان) برگزار شد، با اشاره به اینکه ما مسروریم یک شرکت نروژی قصد دارد بلوک های اکتشافی دریای خزر را مورد مطالعه قرار دهد، افزود: این امر زمینه را برای فعالیت های توسعه ای در این بلوک ها در آینده فراهم می کند. 


وی با اشاره به اینکه نروژی ها در زمینه فعالیت های اکتشافی در آب های عمیق متخصص هستند و تجربه زیادی در این زمینه دارند، بیان کرد: اگر پس از انجام مطالعه به یک راه حل فنی و مالی دست یابیم می توانیم تشخیص دهیم که امکان توسعه بهینه این میدان و بلوک های اکتشافی وجود دارد.

منوچهری با بیان اینکه ما اطلاعات فراوانی از کل ذخایر حوزه دریای خزر در اختیار داریم اما با توجه به شرایط حال حاضر بازار نفت و قیمت آن باید بررسی دقیق تری انجام گیرد تا از امکان و توانمندی بهینه این بلوک ها در راستای تولید نفت مطلع شویم، افزود: بنابراین این مطالعه می بایست پاسخگوی این امر باشد و پس از آن می تواند زمینه آغاز همکاری دو جانبه میان NIOC و ORG باشد.

وی افزود: در همین حال، شرکت های دیگری از جمله روس ها برای مطالعه این بلوک ها ابراز علاقه کرده اند و ما می دانیم این مطالعه از ارزش بالایی برخوردار است و آگاه هستیم ORG فناوری و دانش نروژی در این زمینه را مورد استفاده قرار می دهد.

منوچهری با بیان اینکه امیدوارم این تفاهمنامه فصل جدیدی برای همکاری ایران و نروژ باشد، افزود: 10 تیم مذاکره کننده داریم که بر روی میادین مختلف متمرکز شده اند و برخی از آن‎ها در مرحله نهایی شدن و عقد قرارداد هستند و این نشان دهنده ظرفیت بالای ایران در حوزه نفت و گاز و دلیلی برای حضور شرکت های متخصص خارجی است.

 

۱۰ آبان ۱۳۹۶
کد خبر : ۱,۲۴۳

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.