12
مدیرعامل شرکت نفت خزر:

مطالعات بلوک‎های اکتشافی خزر تکمیل می‎شود

مطالعات بلوک‎های اکتشافی خزر تکمیل می‎شود
مدیرعامل شرکت نفت خزر گفت: میدان نفتی سردار جنگل و 3 بلوک اکتشافی 24، 26، 29 دریای خزر توسط گروه نروژی ORG دقیق تر از گذشته مورد مطالعه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، محسن دلاویز در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه مطالعاتی با گروه ORG نروژ عنوان کرد: هدف از انعقاد این تفاهمنامه بررسی و تکمیل اطلاعات پیشین مربوط به بلوک های معرفی شده است.

وی افزود: بر اساس تفاهمنامه امضا شده، شرکت نروژی موظف است بعد از گذشت 6 الی 9 ماه نتایج مطالعات خود را ارائه دهد. در صورتی که این مطالعات نتایج اقتصادی خوبی در بر داشته باشد برای توسعه بلوک ها تصمیم گیری می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا میدان سردار جنگل و بلوک های اکتشافی نامبرده در اختیار سایر شرکت ها برای مطالعه قرار گرفته است، گفت: ما منعی برای امضای تفاهمنامه مطالعاتی با شرکت های متعدد نداریم به طوری که در حال حاضر کل منطقه خزر جنوبی را برای مطالعه به شرکت روسی لوک اویل واگذار کرده ایم، اما ویژگی این تفاهمنامه تمرکز بر این 3 بلوک و انجام مطالعات دقیق تر در این حوزه است.

دلاویز با اشاره تغییر مثبت رویکرد خزر در زمینه مطالعه برای سرمایه گذاری طی ماه های اخیر، افزود: در تنظیم این تفاهمنامه همکاری های آتی با ORG نروژ در قالب قراردادهای جدید نفتی دیده شده است که در صورت امکان در خصوص ادامه همکاری ها تصمیم های لازم اتخاذ شود.

 

۱۰ آبان ۱۳۹۶
کد خبر : ۱,۲۴۴

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.