12
رئیس جمهوری عنوان کرد:

آمادگی ایران برای همکاری با آذربایجان در بخش اکتشاف نفت در دریای خزر

آمادگی ایران برای همکاری با آذربایجان در بخش اکتشاف نفت در دریای خزر
رئیس جمهوری، جذب سرمایه‌ و همکاری‌های تجاری ایران و آذربایجان در زمینه‌های مختلف را مثبت خواند و گفت: ایران آمادگی دارد تا همکاری‌های خود با آذربایجان در دیگر بخش‌های صنعتی از جمله سوآپ نفت و گاز، اکتشاف و تولید نفت در حوزه دریای خزر را گسترش دهد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (چهارشنبه، 10 آبان‌ماه) در دیدار با الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان که برای شرکت در اجلاس سه‌‌جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و آذربایجان به کشورمان سفر کرده است،‌ گفت: بسیار خوشحالیم که امروز علاوه بر روابط دو جانبه تهران - باکو مناسبات سه‌‌جانبه ایران، روسیه و آذربایجان نیز مورد توجه و اهتمام مسئولان سه کشور قرار دارد و تهران و باکو الگوی روابط چندجانبه و منطقه‌ای هستند.

وی ملاقات‌ و گفت‌وگوهای مستمر هیئت‌های بلندپایه 2 کشور را مثبت ارزیابی و نتایج آن را همسو با توسعه و پیشرفت مناسبات و همکاری‌ها دانست و افزود: روابط تجاری و اقتصادی ایران و آذربایجان پیشرفت و تحرک خوبی داشته و باید تلاش کنیم تا در جهت رفع نیازهای دو طرف از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در 2 کشور بیش از پیش استفاده کنیم.

روحانی جذب سرمایه‌ و همکاری‌های تجاری ایران و آذربایجان در زمینه‌های مختلف را مثبت دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا همکاری‌های خود با آذربایجان در سایر بخش‌های صنعتی از جمله سوآپ نفت و گاز ، اکتشاف و تولید نفت در حوزه دریای خزر را گسترش دهد.

رئیس جمهوری با اشاره به همکاری‌های 2 کشور در حوزه نفتی دریای خزر و توسعه روابط بانکی، عنوان کرد: رؤسای کمیسیون‌های مشترک 2 کشور باید همانطور که تاکنون برای گسترش روابط تلاش کرده‌اند، همکاری‌های خود را در این مورد افزایش دهند.

الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با قدردانی از دعوت و میهمان‌نوازی جمهوری اسلامی ایران در برگزاری اجلاس سه‌‌جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و آذربایجان، گفت: ملاقات و ارتباط پیوسته مقام‌های بلندپایه ایران و آذربایجان نشانه این است که روابط و همکاری‌های 2 کشور با موفقیت در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به ضرورت گسترش همکاری‌های ایران و آذربایجان در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، همکاری در زمینه برق و استحصال از منابع نفتی خزر و کریدور شمال و جنوب، افزود: همه توافق‌ها برای احداث راه‌آهن رشت - آستارا انجام شده و در حال تکمیل است و همکاری‌های مشترک ایران و آذربایجان در بخش حمل و نقل و ترانزیت می‌تواند به همکاری‌های گسترده بین‌المللی تبدیل شود.

 

۱۰ آبان ۱۳۹۶
کد خبر : ۱,۲۴۵

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.