12
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد:

لزوم استفاده از توانمندی بانوان در بخش‎های مختلف صنعت نفت

لزوم استفاده از توانمندی بانوان در بخش‎های مختلف صنعت نفت
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر لزوم استفاده از توانمندی بانوان در بخش های مختلف صنعت نفت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی NIOC، علی کاردر امروز (12 اسفندماه) در نشست هم اندیشی مشاوران امور زنان و زنان توانمند با مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران که در سالن همایش شهید بهشتی واقع در ساختمان اصلی وزارت نفت برگزار شد در خصوص تبیض جنسیتی حاکم بر اقتصاد، گفت: به دلیل فضای فرهنگی حاکم در جامعه، حضور مردان در نقش های مدیریتی بیش از زنان است با این حال در سال های اخیر شاهد بهبود فضای جامعه و اقتصاد برای حضور بانوان بوده ایم.

وی با بیان اینکه ایجاد شبکه مشاوران در سطح شرکت ملی نفت ایران از سوی امور زنان ابتکار و کار خوبی بوده است، اظهار کرد: البته باید به شدت از افراطی گری در حوزه فیمینیست خودداری کرد و به حقوق زنان پرداخت.

معاون وزیر نفت صداقت، تعهد، مسئولیت پذیری، پاک دستی و محتاط بودن را از ویژگی های مثبت زنان شاغل در صنعت نفت برشمرد و گفت: هر مدیری تمایل دارد نتیجه کارش مطلوب و قابل قبول باشد و در این راستا هر کس که بهتر کار کند و توانمندی خودش را بروز دهد به طور قطع در این زنجیره ارزش قرار می گیرد و جنسیت زیاد تعیین کننده نیست، بنابراین زنان نیز باید در هر سمتی که هستند توانمندی خود را به اثبات برسانند تا انتخاب اول مدیران در اجرای کار باشند.  

کاردر ادامه داد: بنده با 40 سال و اندی سابقه اجرایی همواره تجربه مثبتی از کار کردن با زنان داشته ام؛ خانم ها به دلیل خصوصیت ذاتی که در تمرکز بر چند کار به طور همزمان دارند و همینطور ریزبینی و دقت در صورتی که در موقعیت مناسب قرار بگیرند به خوبی می توانند توانمندی خود را به منصه ظهور برسانند.

وی شرایط حضور زنان در بخش های ستادی، مالی، اداری و برنامه ریزی را بدون مشکل خواند و گفت: در شرایط حاضر از بابت حضور زنان در بخش های عملیاتی و صنعتی نگرانی وجود دارد که باید بالاخره این مسیر را هم تجربه کرد اما خانم ها باید دقت کنند که در صورت به کارگرفته شدن در مناطق عملیاتی تمام توانمندی و دقت خود را به کار ببندند چون در صورت بروز موارد منفی از توانمندی، دوباره ورق بر می گردد و حضور آنها در مناطق خاص توجیه نمی یابد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: اعتقاد من بر این است که باید از توانمندی زنان به ویژه اکنون که مسیر ترقی و تحصیل را طی کرده اند در بخش های مختلف صنعت نفت استفاده کرد؛ کشور برای زنان که نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل داده اند سرمایه گذاری کرده از این رو باید تلاش کرد تا از استعدادهای آنها به خوبی استفاده شود.

کاردر با بیان اینکه در کشور نیز مردان کماکان با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند افزود: این مشکل کشور در حوزه اقتصاد است و ما هم به عنوان شرکت ملی نفت ایران از آن مستثنی نیستیم.

وی افزود: یارانه ها یکی از مسائل جدی نفت است که حتی می توانند توسعه را با مشکل رو به رو کند. در شرایط حاضر شرکت ملی نفت ایران مانند فیل بزرگی است که به کندی حرکت می کند و طی سال های مختلف سبب شده که حرکت آن از مدار استاندارد خارج شود که باید حالا تلاش کرد و آن را به مدار بازگرداند.

معاون وزیر نفت از انجام جدی برون سپاری فعالیت ها در شرکت ملی نفت ایران خبر داد و گفت: حتی به دنبال این هستیم که اپراتوری را هم واگذار کنیم و حتی میدان های جدید را هم به مناقصه بگذاریم در واقع به دنبال شکل دهی صنعت نفت در بیرون از مجموعه هستیم.

 

۱۳ اسفند ۱۳۹۶
کد خبر : ۱,۳۳۳

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.