12
پنج ماه پس از امضای تفاهمنامه

شرکت نروژی پیشنهاد خود را برای توسعه میدان سردار جنگل ارائه کرد

شرکت نروژی پیشنهاد خود را برای توسعه میدان سردار جنگل ارائه کرد
محسن دلاویز مدیرعامل شرکت نفت خزر اظهار نمود پیشنهاد کتبی شرکت نروژی ORG برای اکتشاف، توسعه و تولید از میدان سردار جنگل دریافت شد و برای بررسی، روی میز مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت قرار گرفت.

محسن دلاویز در گفت و گو با نفت خبر گفت: در پی امضا تفاهمنامه ای که اوایل آبان ماه سال جاری با شرکت نروژی ORG برای توسعه میدان سردار جنگل امضا شده بود این شرکت پیشنهاد رسمی خود را برای توسعه این میدان ارسال کرده و مدعی شده فاینانس آن را هم تامین کرده و حاضر است ریسک این میدان را نیز بپذیرد.

مدیرعامل شرکت نفت خزر با بیان اینکه این شرکت نروژی همچنین برای بخش های فنی و مهندسی پروژه نیز در حال مذاکره با شرکت پتروبراس برزیل و همچنین شرکت های چینی است ،گفت: از دید این شرکت ظرفیت ها و پتانسیل های مطلوبی برای توسعه میدان سردار جنگل و بهره گیری از ذخایر هیدروکربوری این میدان وجود دارد. دلاویز با بیان اینکه در حال بررسی پیشنهاد شرکت نروژی ORG هستیم افزود: البته به جز این خبر خوش پایان سال 96، خبرهای خوش بزرگتر دیگری هم در حوزه توسعه خزر وجود دارد که به زودی اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است تفاهمنامه همکاری بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت ORG نروژ برای مطالعه توسعه میدان سردار جنگل و
بلوک های اکتشافی 24، 26 و 29 دریای خزر نهم آبان ماه بین محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت نفت خزر و جاستین کار کرستاد، مدیرعامل شرکت نروژی
ORG امضا شده بود.

شرکت ORG در سال 1999 میلادی تاسیس شد و نوآور فناوری ها و راه حل هایی با نتایج ثابت شده است که از مجموع 17 سال عملیات در حوزه اکتشاف و توسعه نفت و گاز به دست آورده است. ساخت و توسعه فناوری هایی که صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها و ریسک عوامل تعیین شده از سوی شرکت های نفتی را به همراه داشته باشد، استراتژی این گروه نروژی است که از آن با نام "ماموریت حیاتی" یاد می کند. ORG یک ترکیب منحصر به فرد از تکنولوژی های حرفه ای اکتشاف را برای تشخیص هیدروکربن در مخازن ارائه می دهد.

 

۲۸ اسفند ۱۳۹۶
کد خبر : ۱,۳۴۰

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.