12
رئیس جمهوری در فرودگاه مهرآباد

سند همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه نفت و گاز امضا می‌شود.

سند همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه نفت و گاز امضا می‌شود.
به گزارش شانا ، دکتر حسن روحانی امروز پیش از ترک تهران ضمن تاکید بر اولویت دولت در برقراری رابطه نزدیک با کشورهای همسایه گفت: خوشبختانه روابط بین تهران با عشق آباد و باکو در سطح خوبی قرار دارد، اما در عین حال ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه مناسبات همه جانبه وجود دارد که باید از آنها به بهترین شکل استفاده کنیم.

رئیس جمهوری اسلامی ایران به منظور تقویت روابط با همسایگان و بررسی مسایل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، عازم ترکمنستان و آذربایجان شد.

به گزارش شانا ، دکتر حسن روحانی امروز پیش از ترک تهران ضمن تاکید بر اولویت دولت در برقراری رابطه نزدیک با کشورهای همسایه گفت: خوشبختانه روابط بین تهران با عشق آباد و باکو در سطح خوبی قرار دارد، اما در عین حال ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه مناسبات همه جانبه وجود دارد که باید از آنها به بهترین شکل استفاده کنیم.

روحانی خاطر نشان کرد: در این سفر در زمینه مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی رایزنی و گفت و گو خواهیم کرد.

وی همچنین اظهار داشت: سند همکاری ایران و آذربایجان در زمینه نفت و گاز دریای خزر نیز امضا می‌شود که  سند مهمی برای توسعه روابط اقتصادی تهران - باکو است.

روحانی با اشاره به اینکه در جریان این سفر فعالان اقتصادی، بازرگانان و نمایندگان بخش خصوصی ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان با هم گفت‌وگو کرده و در زمینه همکاری بخش‌های خصوصی دو کشور رایزنی می‌کنند، گفت: امضاء سند فعالیت مشترک ایران و جمهوری آذربایجان برای احداث راه‌آهن رشت به آستارا ،گفت‌وگو پیرامون مناسبات همه جانبه در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، بهداشتی و گردشگری از دیگر موضوعاتی است که در این سفر انجام خواهد شد.

دکتر روحانی را در این سفر، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، معاون اقتصادی رئیس جمهور و وزرای نفت،‌ راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و نیرو همراهی می‌کنند.

 

 

۷ فروردین ۱۳۹۷
کد خبر : ۱,۳۴۱

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.