12
تاکید نماینده مجلس شورای اسلامی:

مسئولیت سنگین وزارت نفت را در شرایط کنونی کشور درک کنیم

مسئولیت سنگین وزارت نفت را در شرایط کنونی کشور درک کنیم
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به وظیفه سنگین و خطیر وزارت نفت به‌ویژه در شرایط کنونی کشور، گفت: در شرایطی که آمریکا برای اقتصاد ایران خط‎ونشان می‎کشد، برخی نباید با ایجاد حواشی برای وزارتخانه‌هایی همچون نفت، ناخواسته به تحقق اهداف دشمن کمک کنند.

  احمد همتی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به این‌که در شرایط کنونی نهادهای حاکمیتی به همکاری و هماهنگی بیشتری نیازمند هستند و شرایط کاری سخت وزارت نفت باید از سوی نمایندگان درک شود، گفت: وزارت نفت یکی از ارکان‌ مهم اقتصاد کشور است، از این رو تضعیف چنین نهادی به‌ویژه در شرایط حساس کنونی که آمریکا درصدد فشار بر اقتصاد و صادرات ایران است به هیچ وجه جایز نیست.

این نماینده مجلس به وظیفه خطیر و سنگین وزارت نفت اشاره کرد و افزود: در حالی که صنعت نفت به توسعه و جذب سرمایه نیاز دارد و همگی باید تلاش کنیم موانع سرمایه‌گذاری در این صنعت برطرف شود، پرداختن به برخی مسائل غیرضروری و به اصطلاح گذاشتن چوب لای چرخ توسعه این صنعت کار پسندیده‌ای نیست.

همتی ادامه داد: هم اکنون می‌بینیم که به واسطه برجام، تعارضی میان منافع اروپا و آمریکا ایجاد شده است، بسیاری از کشورها خواهان سرمایه‌گذاری در صنعت ایران به‌ویژه صنعت نفت و گاز ما هستند، از این رو باید شرایطی را فراهم کنیم تا چنین سرمایه‌هایی به جای جذب در کشورهای منطقه، وارد صنعت نفت ایران شود.

این نماینده مجلس با اشاره به این‌که وزارت نفت در بسیاری از حوزه‌ها از جمله گازرسانی به مناطق محروم روستایی، توسعه صادرات نفت و گاز، مشارکت در ساخت پروژه‌های بزرگ اجتماعی و فرهنگی و ... عملکرد مناسبی داشته است، عنوان کرد: اکنون بیش از گذشته باید وظیفه سنگین وزارت نفت ازسوی نمایندگان مجلس درک شود. با همدلی و همکاری می‌توانیم به توسعه و پیشرفت کشور کمک کنیم.

 

۹ خرداد ۱۳۹۷
کد خبر : ۱,۳۷۹

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.