12
با هدف آشنایی با فعالیت های زیست محیطی شرکت های نفتی شمال کشورصورت گرفت

بازدید کمیته تخصصی محیط زیست وزارت نفت از منطقه عملیاتی شرکت نفت خزر

بازدید کمیته تخصصی محیط زیست وزارت نفت از منطقه عملیاتی شرکت نفت خزر
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، کمیته تخصصی محیط زیست وزارت نفت از منطقه عملیاتی خزر بازدید بعمل آوردند.

  محمد ترابی رئیس منطقه عملیاتی خزر در نشستی که با حضور اعضای کمیته تخصصی محیط زیست وزارت نفت برگزار شد ضمن تشریح فعالیت ها و ماموریت این شرکت در دریای خزر و سه استان شمالی، کشف منابع هیدروکربنی در میدان سردار جنگل را نقطه عطفی برای صنعت نفت برشمرد و اظهار امیدواری نمود با همکاری مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان فعالیت های توسعه ای در حوضه جنوبی دریای خزر آغاز گردد .

در ادامه این نشست آقای نژاد بهادری دبیر کمیته تخصصی محیط زیست وزارت نفت با بیان اینکه این نشست به منظور آشنایی با فعالیت ها و اقدامات زیست محیطی شرکت های نفتی شمال کشور و انتقال تجربه بین شرکت های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت بر پا شده خاطر نشان کرد، لزوم ارائه و بیان توانمندی های شرکت های نفتی حوزه شمال به منظور بهره گیری ظرفیت های زیست محیطی در شرایط بحران بسیار مهم است . نژاد بهادری بررسی مسائل زیست محیطی در حوزه شمال کشور و هم اندیشی در این راستا را از دیگر اولویت ها خواند و افزود: رعایت الزامات و ملاحظات زیست محیطی در راستای بهره برداری طرح های توسعه ای و ارائه راهکار برای بهبود می تواند کمک شایانی به محیط زیست منطقه داشته باشد.

اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت خزر ضمن تشریح فعالیت های زیست محیطی انجام شده در این شرکت، به ارائه توضیحاتی در خصوص انجام مانورهای مکرر در زمینه مبازه با آلاینده های نفتی در دریای خزر پرداخت.

شایان ذکر است اعضای کمیته تخصصی محیط زیست وزارت نفت از اتاق بحران منطقه عملیاتی ، شناورهای چند منظوره کاسپین و اسکله نفت خزر بازدید نموده و کارشناسان شرکت نفت خزر در خصوص تجهیزات و نحوه حفاری در آب­ عمیق و مشخصات فنی شناورها توضیحاتی ارائه نمودند.

 

۱۵ اَمرداد ۱۳۹۷
کد خبر : ۱,۳۹۸

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.