12
با هدف بررسی وضعیت سلامت کارکنان برگزار شد

جلسه تجزیه و تحلیل نتایج معاینات طب صنعتی کارکنان نفت خزر توسط سازمان بهداشت و درمان

جلسه تجزیه و تحلیل نتایج معاینات طب صنعتی کارکنان شرکت نفت خزر با هدف بررسی وضعیت سلامت کارکنان با حضور دکتر سمیع، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد .

 

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، علیرضا قاسمی نژاد رئیس ایمنی،بهداشت، محیط زیست و پدافند
غیر عامل شرکت نفت خزر در گزارشی با تاکید بر اهمیت تشکیل کمیته سلامت کارکنان، اقدامات انجام شده اعم از بهبود روند انجام معاینات طب صنعتی، ‌توجه به موضوع تغذیه کارکنان، پیگیری جهت بهره مندی کارکنان از مراکز مشاوره و ... را از محاسن تشکیل مستمر کمیته سلامت در شرکت دانست.

دکتر فریدنیا رئیس سلامت کار و HSE سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ضمن تاکید بر نقش همکاری های دوسویه بین شرکت ها و سازمان بهداشت و درمان در میزان تحقق برنامه های سلامت کارکنان و ضرورت آگاهی بخشی به کارکنان در خصوص مزایای انجام معاینات دوره ای، به ارائه تجزیه و تحلیل معاینات طب صنعتی و شاخص های سلامت کار ویژه کارکنان شرکت نفت خزر پرداخت. شرایط سنی کارکنان، پوشش معاینات در سال گذشته، بیماریهای شغلی، بیماریهای مزمن غیر واگیر ( قلبی عروقی)، شیوع دیابت، اختلال چربی، فشارخون، چاقی و سندروم متابولیک را می توان از اهم فاکتورهای بررسی شده در این گزارش برشمرد. دکتر فرید نیا با اشاره به پیگیری های شرکت نفت خزر در برگزاری مستمر جلسات کمیته سلامت در خصوص مبحث رتبه بندی رستوران های سالم  افزود: رستوران منطقه عملیاتی شرکت نفت خزر را به عنوان پایلوت ترویج تغذیه سالم انتخاب نموده ایم و قرار است بواسطه آن به اصلاح و تغییر رفتار که نتیجه آن تغییر و بهبود شاخصها است پرداخته شود .  

دکتر سمیع رئیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در این جلسه اظهار داشت: حفظ سلامت کارکنان و خانواده های آنان وظیفه اصلی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است و بر اساس سیاست های تعیین شده از طریق فعالیت های پیشگیرانه و فرهنگ سازی در زمینه تغییر الگوهای زندگی برای حفظ سلامتی کارکنان مجدانه در تلاش هستیم. وی در ادامه افزود سازمان بهداشت و درمان فقط سیاستگذار بوده و مجری اصلی خود شرکت ها هستند و همت والای مدیران و کارکنان را می طلبد که بتوانیم مطالبه اصلی سازمان که همان مسائل پیشگیرانه و بهداشتی است را محقق نماییم .

دکتر اصولی مدیرعامل شرکت نفت خزر نیز ضمن تشکر از حضور موثر مدیران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت هرگونه همکاری در زمینه تقویت همکاری های دوطرفه با سازمان بهداشت و درمان را در جهت ارتقاء سلامت کارکنان اعلام نمود. وی با تاکید بر اهمیت موضوع سلامت و پیشگیری تصریح نمود باید با تعامل همکاران در مجموعه سازمان بهداشت و درمان، راهکارهای عملیاتی و اجرایی برای اصلاح الگوهای نادرست موجود به کار گرفته شود.

شایان ذکر است در این نشست خانم دکتر جعفری رییس سلامت خانواده، آقای دکتر فریدنیا رییس سلامت کار و HSE، آقای دکتر نوریان رییس بهداشت و درمان مازندران و آقای رضایف رییس امور درمان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت حضور داشتند و پاسخ گوی سوالات و مسائل درمانی همکاران بودند.

 

۲۷ شهریور ۱۳۹۷
کد خبر : ۱,۴۱۸

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.