12
رئیس جمهوری:

آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را قطع کند

آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را قطع کند
رئیس جمهوری خطاب به مقام‌های آمریکایی گفت: شما نه می‌توانید نفت ایران را قطع کنید و نه می‌توانید به آن حدی که مورد نظرتان است، برسانید. شما می‌خواهید مردم ایران را عصبانی کنید، البته ملت ایران از آمریکا و جنایت‌های آمریکا عصبانی هستند نه از دولت و نظام خودشان.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن به 13 آبان‌ماه، روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی گفت: 13 آبان‌ اساسا برای مبارزه با کاپیتولاسیون و مبارزه برای استقلال ملت ایران و علیه تجاوز آمریکا بود.

وی با تاکید بر این‌که مردم با قاطعیت بدانند که دولت از تهدیدهای آمریکا هراسی ندارد، افزود: ممکن است در چند ماه گذشته مقداری بر مردم ما سخت گذشته باشد و در چند ماه آینده هم سخت بگذرد، ‌اما دولت همه توان خود را برای کاهش مشکلات به‌کار خواهد بست و با کمک مردم، تولیدکننده‌ها و صادرکننده‌ها و به کمک همه فعالان اقتصادی، نخواهیم گذاشت این روند ادامه یابد.

رئیس جمهوری با تاکید بر این‌که در این شرایط همه باید دست به دست هم بدهیم و سه قوه در کنار هم باشیم تا از مشکلات عبور کنیم، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای بزرگ از جمله در آسیا، اروپا و در قاره‌های دیگر در پیام‌های‌شان در همین روزهای اخیر، اعلام کردند که در کنار ایران خواهند ایستاد.

روحانی ادامه داد: مطمئنا آمریکا در این توطئه جدید علیه ایران پیروز نخواهد شد، کما این‌که قدم به قدم در حال عقب‌نشینی هستند. نخست گفتند صادرات نفت ایران را به صفر می‌رسانیم، بعد گفتند که در نوامبر نمی‌شود به صفر برسانیم، چند ماه بعد ممکن است و بعد کم کم گفتند نمی‌شود به صفر برسانیم و می‌خواهیم صادرات نفت را کم کنیم.

وی با اشاره به این‌که مردم ایران به کشورشان عشق می‌ورزند و ما می‌توانیم از این مشکلات عبور کنیم، عنوان کرد: به طرف‌های تجاری ایران هم می‌گوییم که این فشار آمریکا، موقت است و روابط ما با شما، روابطی دائمی است، آمریکایی‌ها چند روزی فریادی می‌کشند و داد و فریادی می‌کنند و خواهند رفت. آنها نمی‌توانند برای منطقه و ملت‌های بزرگ در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

۱۲ آبان ۱۳۹۷
کد خبر : ۱,۴۴۴

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.