12
رئیس جمهوری:

آمریکایی‌ها اعتراف کردند نمی‌توانند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند

آمریکایی‌ها اعتراف کردند نمی‌توانند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند
رئیس جمهوری با بیان این‌که آمریکایی‌ها اعتراف کردند نمی‌توانند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند، گفت: از روز اول ‌گفتیم که آمریکا قادر نیست نفت ایران را صفر کند، در منطقه یا نفت همه صادر می‌شود یا اگر صادرات نفت ایران متوقف شود، ‌بقیه هم دچار مشکل خواهند بود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی در پایان نشست مشترک سران سه قوه تاکید کرد: مردم ایران یک بار دیگر با استقامت و ایستادگی خود، نقشه‌ها و توطئه‌های آمریکایی‌ها را که فکر می‌کردند 13 آبان‌ماه، مبدایی برای رسیدن به آرزوهای نادرست‌شان نسبت به ملت ایران خواهد بود، نقش بر آب کردند.

وی افزود: آمریکایی‌ها با تحریم‌های نابجا و غلط خود و هدف قرار دادن سیستم بانکی و صادرات نفت و برخی دیگر از اقلام صادراتی که مرتبط با درآمد و منابع کل کشور و واردات کالاهای اساسی است، می‌خواهند بر زندگی و معیشت روزمره مردم تأثیر منفی بگذارند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: بنابراین، این حرف که آمریکا به دنبال فشار بر مردم نیست و به دنبال فشار بر نظام و حکومت است، کاملا ناصحیح و نادرست است و خودشان در عمل این واقعیت را آشکار کردند.

وی با تاکید بر این‌که روشن شد آمریکایی‌ها نمی‌توانند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند، عنوان کرد: مسئولان جمهوری اسلامی ایران از روز نخست می‌گفتند که آمریکا قادر نیست صادرات نفت ایران را به صفر برساند و در مقابل آمریکایی‌ها مرتب تکرار می‌کردند که ما این کار را انجام می‌دهیم.

روحانی گفت: استدلال آنها این بود که اگر نفت ایران را به صفر برسانیم،‌ قیمت هر بشکه نفت به 150 دلار افزایش پیدا می‌کند و این تبیین همان حرفی است که از روز اول ‌گفتیم که آمریکا قادر نیست نفت ایران را صفر کند و در منطقه یا نفت همه صادر می‌شود یا اگر صادرات نفت ایران متوقف شود، ‌بقیه هم دچار مشکل خواهند بود.

 رئیس جمهوری افزود: امروز وضع تولید در کشور نسبتا شرایط خوبی دارد و صادرات در هفت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است که افزایش به معنای، افزایش تولید و رونق کسب‌وکار مردم است.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر امروز برای مردم روشن شد که تبلیغات آمریکایی‌ها درباره 13 آبان‌ماه و 5 نوامبر، صرفا یک تبلیغات در مسیر  جنگ روانی بود و فشارهای اقتصادی که تبلیغ می‌شد از این تاریخ اعمال خواهد شد، همان فشارهای اقتصادی است که از ماه‌ها پیش علیه ایران اعمال می‌کردند و باز هم آن را ادامه خواهند داد.

۲۲ آبان ۱۳۹۷
کد خبر : ۱,۴۴۸

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.