12
سفیر ایران در دفتر سازمان ملل متحد:

ایستادگی هیئت ایرانی شرکت‌کننده در نشست اوپک نتیجه داد

ایستادگی هیئت ایرانی شرکت‌کننده در نشست اوپک نتیجه داد
سفیر ایران در دفتر سازمان ملل متحد اظهار کرد: ایستادگی هیئت ایرانی شرکت‌کننده در نشست 175 سازمان کشورهای صادرکننده نفت برای معاف کردن کشورمان از مشارکت در کاهش تولید نفت نتیجه داد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، کاظم غریب‌آبادی در جمع خبرنگاران در وین با اشاره به این که اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با کاهش سهمیه تولید برای اعضا و معاف کردن کشورمان از این کاهش تولید موافقت کردند، گفت: ایستادگی هیئت ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس اوپک نتیجه داد.

براساس این گزارش، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) توافق کردند تولید خود را برای یک دوره ۶ماهه (از ابتدای سال نو میلادی) ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند، همچنین گویا کشورهای غیراوپکی نیز برای کاهش ۴۰۰ هزار بشکهای تولید نفت به توافق رسیدهاند.

ایران، ونزوئلا و لیبی از مشارکت در این توافق معاف شدهاند.

یکصدوهفتادوپنجمین نشست اوپک دیروز (پنجشنبه، ۱۵ آذرماه) برگزار شد و پس از حدود ۶ ساعت، بدون نتیجه پایان یافت. این نشست امروز (جمعه، ۱۶ آذرماه) ادامه پیدا کرد و از صبح امروز، نشستهای دوجانبه وزرای کشورهای عضو و غیرعضو اوپک نیز در حاشیه اجلاس برگزار شده است.

پنجمین نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک نیز از دقایقی پیش در محل دبیرخانه اوپک با حضور ۱۴ کشور عضو و ۱۰ کشور غیرعضو این سازمان آغاز شده و در حال برگزاری است.

۱۷ آذر ۱۳۹۷
کد خبر : ۱,۴۶۱

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.