12
دکتر دهقان معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور توسعه و مهندسی

حوزه شمال همپای جنوب جزو اولویت های توسعه ای شرکت ملی نفت است

حوزه شمال همپای جنوب جزو اولویت های توسعه ای شرکت ملی نفت است
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، دکتر دهقان معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه در نشست راهبردی شرکت نفت خزر با حضور اعضای هیئت مدیره و مدیران نفت خزر در محل این شرکت برگزار شد گفت با توجه به اکتشاف نفت در دریای خزر حوزه شمال همپای جنوب جزو اولویت های توسعه ای شرکت ملی نفت ایران خواهد بود.

بر اساس این گزارش، دکتر دهقان بعد از استماع گزارش دکتر اصولی مدیرعامل شرکت نفت خزر اظهار داشتند مقام عالی وزارت نفت هم با کلیات این مسائل موافق هستند چرا که اعتقاد دارند خزر یک جایگاه نفتی ویژه و استراتژیک برای کشور است.

وی در ادامه تصریح نمود بحث انرژی در خزر پیش از این صرفاً اقتصادی نبود ولی به مرور زمان و با فعالیت های شرکت نفت خزر و اکتشاف نفت در این حوزه برای مسئولین اقتصادی شد و در واقع امروز شرایط خزر آمیخته است با سیاست خارجی و امنیت ملی که این پارامترها باید با هم در نظر گرفته شود.

ایشان اظهار داشتند در واقع با توجه به راحتی اکتشاف و سهل الوصول بودن انتقال و فرآورش نفت در جنوب کشور، سرمایه گذاران بیشتر به این منطقه جذب شده اند، ولی بنده امروز عرض می کنم خزر هم جزو اولویت های اصلی شرکت ملی نفت ایران است و با توجه به کشف نفت توسط دلاورمردان متخصص سکوی ایران امیرکبیر متعلق به شرکت نفت خزر، حوزه شمال همپای جنوب جزو اولویت های توسعه ای شرکت ملی نفت ایران خواهد بود.

دکتر دهقان در ادامه خاطر نشان کرد: باید با توجه به شرایط عملیات در آب های عمیق فعالیت های توسعه ای و تولیدی در حوزه خزر انجام شود و نیاز است که با تلاش مدیران ارشد شرکت نفت خزر کماکان مذاکره با شرکت های خارجی و متخصص در آب های عمیق ادامه یابد. وی با اشاره به جذابیت بیشتر سرمایه گذاران نفتی در جنوب کشور افزودند: باید تلاش شود با همراهی اعضای هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران برنامه ریزی لازم برای سرمایه گذاری اولیه جهت شتاب دهی به بهره برداری از منابع هیدروکربنی در این منطقه ژئوپولیتیک صورت پذیرد.

ایشان در ادامه اظهار داشتند، با توجه به مطالعات بزرگترین مؤسسات بین المللی انرژی، دوره طلایی نفت در دنیا حداکثر سی سال دیگر خواهد بود و پیش بینی ها نشان می دهد در سی سال آینده نقش نفت در سبد انرژی کشورهای جهان کاهش و نقش انرژی های تجدیدپذیر در سبد انرژی جهان افزایش پیدا می کند که یکی از دلایل آن ملاحظات زیست محیطی است، به همین خاطر اعتقاد دارم همکاران ما در وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران باید به این موضوع توجه کنند و در این راستا با توجه به پیشرفت تکنولوژی در کشور و توانمندی های پیمانکاران و شرکت های داخلی بحث اکتشاف، انتقال و فرآورش توسعه صنعت نفت در جنوب و شمال کشور باید در این بازه زمانی سی سال آینده با جدیت دنبال شود.

دکتر دهقان معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت هم خزر و هم کل منابع کشور بسیار حائز اهمیت هستند و با مطالعاتی که انجام دادیم نرخ تولید نفت ما به جای چهار میلیون بشکه در روز باید هفت میلیون بشکه باشد.

ایشان در ادامه افزودند، تحریم یک چیز فرعی است ولی ما باید نگاهمان را به موضوع توسعه در صنعت نفت عوض کنیم و با استفاده از توانمندی های داخلی به تولید هفت میلیون بشکه در روز برسیم.

دکتر دهقان معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت گفت بنده خیلی خوشحال هستم که دکتر اصولی با توجه به شناخت و تسلط بسیار خوب در مدیریت عالی شرکت نفت خزر فعالیت دارند و با اظهار امیدواری تأکید نمودند باید به خزر بیش از پیش از نظر اقتصادی توجه شود و جزو اولویت ها قرار گیرد و در این خصوص برنامه توسعه پایدار در نظر گرفته شود و باید از تجربیات و دانش و سرمایه های شرکت نفت خزر بیش از پیش استفاده شود و در شرایط کنونی بنده از تمام پیشنهادها در این حوزه استقبال می کنم.

 

 

۲۹ دی ۱۳۹۷
کد خبر : ۱,۴۷۶

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.