12

آذربایجان پارسال ۲۱۳ میلیون بشکه نفت از دریای خزر استخراج کرد

آذربایجان پارسال ۲۱۳ میلیون بشکه نفت از دریای خزر استخراج کرد
جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۸ میلادی در همکاری با شرکت های نفتی خارجی از سه میدان نفتی عمده “آذری“ ، “چراغ“ و “گونشلی“ در دریای خزر در مجموع ۲۱۳ میلیون بشکه نفت استخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری “ترند“ به نقل از دفتر نمایندگی شرکت بریتیش پترولیوم (بی . پی) در جمهوری آذربایجان، پیمانکار طرح توسعه میادین نفتی “آذری” ، “چراغ“ و “گونشلی” ،در سال گذشته میلادی در قالب توسعه این میادین ۵۰۵ میلیون دلار بعنوان بودجه عملیاتی و یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار نیز برای هزینه های اساسی اختصاص یافته است.

به گزارش بی . پی در سال ۲۰۱۸ میلادی، استخراج روزانه نفت از این میادین ۵۸۴ هزار و بطور کلی ۲۱۳ میلیون بشکه یعنی در مجموع ۲۹ میلیون تن بوده است.

شرکت بریتیش پترولیوم در سال ۲۰۱۸ میلادی نفت را از ۱۱۷ حلقه چاه نفتی فعال در میادین “آذری“ ، “چراغ“ و “گونشلی“ استخراج کرده است.

همچنین در سال ۲۰۱۸میلادی ، ۲٫۳ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی استخراج شده همراه با نفت از این میادین انرژی به جمهوری آذربایجان تحویل شده است.

قرار داد توسعه میادین نفتی “آذری، چراغ و گونشلی در سال ۱۹۹۴میلادی میان جمهوری آذربایجان و چند شرکت نفتی خارجی به مدت ۲۵ سال امضا شد و شرکت بریتیش پترولیوم پیمانکار این پروژه نفتی است.

این قرارداد نفتی در سال ۲۰۱۷ میلادی، طی مراسمی در باکو به مدت ۳۲ سال یعنی تا سال ۲۰۵۰ میلادی تمدید شد.

ذخایر باقی مانده این میادین نفتی ۵۰۰ میلیون تن برآورد می شود.

براساس قرارداد جدید، سهم شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) از ۱۱٫۶ درصد قبلی به ۲۵ درصد افزایش یافته است.

شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار)، ”بریتیش پتورلیوم“ ، “شورون” ، “اکسون موبیل” ، “استات اویل” ، “ایتوچی” ، “اینپکس” ، “ترک پترول“ از جمله سهامداران طرح توسعه میادین نفتی “آذری چراغ گونشلی” هستند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
۳۰ بهمن ۱۳۹۷
کد خبر : ۱,۴۸۵

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.