12
به همت کارشناسان اداره زمین‌شناسی شرکت نفت خزر

کتاب پژوهش‌های نوین در حوضه زمین‌شناسی نفت و گاز دریای خزر منتشر شد

کتاب پژوهش‌های نوین در حوضه زمین‌شناسی نفت و گاز دریای خزر منتشر شد
کتاب «پژوهش‌های نوین در حوضه زمین‌شناسی نفت و گاز دریای خزر» به همت کارشناسان اداره زمین‌شناسی شرکت نفت خزر تدوین و منتشر شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر، در مقدمه این کتاب به قلم علی اصولی، مدیرعامل شرکت نفت خزر، ضمن اشاره به موقعیت ژئوپلیتیک و ذخایر هیدروکربوری دریای خزر، یادآوری شده است که حوضه خزر جنوبی با توجه به شرایط جغرافیایی حاکم بر آن، دارای پیچیدگی‌ها و ابهام‌های زمین‌شناسی خاصی است و اکتشافات هرچند محدود در عرصه‌های عمیق این حوضه و کشف نفت و گاز در ساختارهای جنوبی مورد توجه کارشناسان و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی نفتی قرار گرفته است.

در بخش دیگری از مقدمه این کتاب آمده است: «اطلاعات به دست آمده از کاوش‌های اکتشافی و عملیات حفاری در بخش خشکی و دریا در سه استان ساحلی خزر در سال‌های اخیر به برخی از ابهام‌های زمین‌شناسی در این منطقه پاسخ داده است، اما همچنان سوال‌های بسیاری بدون پاسخ باقی مانده است. بر همین اساس، در پنج سال اخیر شرکت نفت خزر با همکاری دانشگاه‌های داخلی و در قالب پروژه‌های دانشجویی برخی از مهم‌ترین ابهام‌های زمین‌شناسی را مدنظر قرار داده است».

بر اساس اعلام شرکت نفت خزر، مقالات کتاب «پژوهش‌های نوین در حوضه زمین‌شناسی دریای خزر» با نگاهی جدید در چهار شاخه تکتونیک، رسوب‌شناسی، زمین‌شناسی، مهندسی و ژئوشیمی گردآوری شده است تا علاقه‌مندان آخرین یافته‌های جدید حوضه نفتی دریای خزر را در این کتاب دنبال کنند.

 

۱۲ خرداد ۱۳۹۸
کد خبر : ۱,۵۱۴

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.