12

برنامه بی پی برای توسعه یک میدان نفتی جدید در خزر

برنامه بی پی برای توسعه یک میدان نفتی جدید در خزر
شرکت بریتیش پترولیوم (بی پی) توسعه میدان انرژی جدید " D۲۳۰ "در دریای خزر را در دستور کار قرار داده است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

خبرگزاری" آپا" جمهوری آذربایجان روز یکشنبه با اعلام این خبر به نقل از یک منبع در بازار انرژی این کشور افزود،  بی پی برنامه ریزی کرده است که در ماه اکتبر سال جاری (برابر مهر ماه) تحقیقات زمین شناسی در این میدان انرژی را آغاز کند.

بنا بر این  گزارش، تحقیقات زمین شناسی در میدان انرژی" D۲۳۰ "از سوی شرکت "Caspian Geophysical" با ناو ژئوفیزیکی "گلاور" اجرا خواهد شد.

تحقیقات زمین شناسی در این میدان انرژی برای اواخر سال جاری به پایان رسیده و در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی نخستین چاه اکتشافی در این میدان حفر خواهد شد.

این گزارش افزود: میدان انرژی" D۲۳۰ "واقع در نزدیکی آب های ساحلی جمهوری آذربایجان در خزر یک اراضی گسترده در دریا را دربر می گیرد و بنا بر این انتخاب محل حفر چاه های اکتشافی در این میدان از اهمیت خاص برخوردار است.

قرارداد توسعه میدان" D۲۳۰ "میان شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) و شرکت بریتیش پترولیوم در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی به امضا رسیده و در ماه اکتبر همان سال از سوی مجلس ملی جمهوری آذربایجان تصویب شده است.

در حال حاضر شرکت بریتیش پترولیوم پیمانکار توسعه بزرگ ترین میادین نفتی "آذری، چراغ و گونشلی" و میدان گازی "شاه دنیز" در دریای خزر است.

۱۴ مهر ۱۳۹۸
کد خبر : ۱,۵۵۸

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.