12
تاکید دکتر روحانی در نشست باکو

ایران آماده توسعه همکاری‌ با جمهوری آذربایجان در عرصه‌های اکتشاف است

ایران آماده توسعه همکاری‌ با جمهوری آذربایجان در عرصه‌های اکتشاف است
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر به نقل از شانا، دکتر حسن روحانی در نشست با رئیس جمهور آذربایجان گفت: ایران همواره آماده توسعه و گسترش همکاری‌های دریایی با جمهوری آذربایجان در حوزه خزر، عرصه‌های اکتشاف و همچنین محیط زیست است.

دکتر حسن روحانی در هجدهمین نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو ، در دیدار با الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان، با ابراز رضایت از نقش ارزنده کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در توسعه بیش از پیش همکاری‌های تهران - باکو، گفت: ایران همواره آماده توسعه و گسترش همکاری‌های دریایی با آذربایجان در حوزه خزر و در عرصه‌های اکتشاف و همچنین محیط زیست است و امیدوارم هرچه سریع‌تر توافق‌ها همسو با رفاه و توسعه دو ملت اجرایی شوند.

وی با اشاره به تقویت همکاری‌های سه‌جانبه در منطقه از جمله همکاری ایران، آذربایجان و روسیه، افزود: تهران، باکو و مسکو باید همکاری‌های سه‌جانبه و مشترک خود را گسترش دهند.

رئیس‌جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار گفت: رشد ۷۰ درصدی مبادلات تجاری دو کشور در یک‌سال رکوردی درخور تحسین است، همکاری‌های دو کشور در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی، در حوزه‌های انرژی، بانکی، صنعتی و حمل‌ونقل به خوبی پیش می‌رود و پیشرفت در پروژه کریدور شمال - جنوب نیز کاملا مشهود است.

علی‌اف عنوان کرد: در بخش همکاری‌های دریایی در حوزه خزر نیز آذربایجان همواره آماده توسعه همکاری‌ها با ایران از جمله در زمینه اکتشاف نفت است.

 

۴ آبان ۱۳۹۸
کد خبر : ۱,۵۶۳

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.