12

رئیس‌جمهور برزیل گفت می‌خواهد کشورش به اوپک بپیوندد.

رئیس‌جمهور برزیل گفت می‌خواهد کشورش به اوپک بپیوندد.
این حرکت می‌تواند برزیل را به سومین تولید کننده نفت اوپک تبدیل کند، اما صنعت نفت برزیل در این‌باره تردید دارد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

به گزارش گروه انرژی نفت خبر به نقل از الجزیره، از سال ۲۰۱۷ اوپک که سیزده عضو دارد با چندین تولیدکننده غیر عضو قرارداد بسته تا در تلاش برای تقویت قیمت عرضه خود را محدود کنند.

برزیل جزو این کشورها نیست اما ژائیر بولسونارو در یک کنفرانس سرمایه‌گذاری در عربستان گفت: "من شخصاً خیلی دوست دارم که برزیل عضو اوپک شود."

عضویت در اوپک احتمالا برزیل را مجبور به کاهش تولید نفت خواهد کرد و این امر به طور بالقوه برنامه‌های توسعه آینده صنعت نفت برزیل را در معرض تردید قرار می‌دهد.

 این در حالی است که در آینده نزدیک یک دوره مناقصه بزرگ نفتی در برزیل در جریان است که منجر به افزایش شدید تولید در این کشور خواهد شد.

در صورت تحقق این خواسته رییس‌جمهور، برزیل تبدیل به مهم‌ترین عضوی خواهد شد که از سال ۱۹۶۰ به بعد به اوپک می‌پیوندد. بولسونارو گفته است که باید در این باره با وزرای اقتصاد و انرژی خود مشورت کند تا مطمئن شود در صورت اتخاذ تصمیم می‌توانند آن را دنبال کند.

او گفت: «برزیل نسبت به برخی از اعضای اوپک ذخائر نفتی بیش‌تری دارد و کشورش به عنوان یکی از شش تولید کننده برتر جهان به ثبات در بازار جهانی کمک خواهد کرد.» نمایندگان اوپک نیز در این باره گفته ‌اند که مذاکرات عضویت با برزیل ادامه دارد اما این کشور هنوز هیچ درخواست رسمی برای پیوستن به این گروه اعلام نکرده است.

۱۸ آبان ۱۳۹۸
کد خبر : ۱,۵۶۸

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.