12
آیین رونمایی از کتاب

رونمایی از دو عنوان کتاب تالیف شده شرکت نفت خزر در سومین همایش هیدرات گازی ایران برگزار شد

رونمایی از دو عنوان کتاب تالیف شده شرکت نفت خزر در سومین همایش هیدرات گازی ایران برگزار شد
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت خزر در خلال برگزاری سومین همایش ملی هیدرات گازی ایران از دو عنوان کتاب تالیف شده با نام های "هیدرات های گازی در آبهای عمیق" و "چینه شناسی و رسوب شناسی شرق حوضه خزر جنوبی" با حضور مسئولین رونمایی شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

بر اساس این گزارش آیین رونمایی از دوعنوان کتاب ذکر شده توسط دکتر علی اصولی مدیرعامل شرکت نفت خزر، دکتر ابراهیم طالقانی مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت، مهندس سید صالح هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت، دکتر علی وطنی معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر محمد زاده رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران در خلال برگزاری سومین همایش ملی هیدرات گازی ایران در دانشگاه علم و فناوری مازندران رونمایی شد.

بر همین اساس کتاب اول با نام «هیدرات های گازی در آبهای عمیق» که توسط مدیریت اکتشاف و امور پ‍‍‍ژوهش و فناوری شرکت نفت خزر آقایان محمد سعید حسین زاد، ملک محمد گیتی و عادل نجفی گردآوری و تالیف گردیده است به موضوع شناسایی ساختارهای طبیعی هیدرات در لایه‌های زیر بستر دریا، به عنوان مخاطره خفته، از طریق روشهای پتروفیزیکی پرداخته و امکان تصمیم‌گیری‌های آتی در زمینه مواجهه ایمن و کم هزینه با آن را برای مهندسین عملیات حفاری و تکمیل چاه مهیا می سازد.

در این کتاب سه مطالعه موردی از هند، آلاسکا و خلیج مکزیک با استفاده از داده‌های موجود مورد بررسی قرار گرفته و نتایج محاسبات انجام شده با واقعیت مقایسه شده است. نتیجه‌گیری اولیه حاصل از نتایج محاسبات حاکی از تطابق قابل قبول اطلاعات با واقعیت موجود است که راه را برای استفاده از این روش ها برای انجام محاسبات آتی برای بخش عمیق جنوبی دریای خزر باز می‌کند.

کتاب دوم که در این همایش از آن رونمایی شد کتاب چینه شناسی و رسوب شناسی شرق حوضه خزر جنوبی بود که توسط آقای دکتر فرید طاعتی، جناب آقای حسین مهاجر سلطانی و سرکار خانم مهندس مریم ظفری به دنبال اجرای پروژه مطالعاتی دشت گرگان با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و حفاری یک حلقه چاه اکتشافی در منطقه مورد اشاره توسط شرکت نفت خزر، نتایجی حاصل گردید که مستند سازی آن کمک شایانی در بسط دانش زمین شناسی ایران و انجام فعالیت های اکتشافی آتی خواهد داشت گردآوری و تالیف گردیده است.

لازم به ذکر است فایل کتاب ها در تارنمای اینترنتی شرکت نفت خزر جهت بهره برداری و استفاده دانشجویان و علاقه مندان به این حوزه موجود و قابل دانلود می باشد.

 

۶ آذر ۱۳۹۸
کد خبر : ۱,۵۷۳

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.